شعب بانک کارگشایی افزایش و بسته های سکه متنوع تر می شود

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی:

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی گفت: برای ثبات بازار سکه و تنظیم هر چه بیشتر ان طرحهای مختلف بررسی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  عباس کمره ای در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، با تاکید براینکه طرحهایی که به ساماندهی بیشتر بازار سکه کمک کند بررسی می شود، افزود: از جمله این طرحها افزایش تعداد شعب بانک کارگشایی از 5 استان کنونی به10 استان است تا خرید سکه به صورت انبوه برای هموطنان در نقاط مختلف کشور فراهم تر باشد.

وی گفت: ممکن است برای تامین نیازهای خرد هموطنان علاوه بر بسته های صد قطعه ای ، انواع سکه بهار ازادی و سکه گرمی در بسته های با تعداد کمتر نیز عرضه شود.

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی با اشاره به ادامه عرضه انواع سکه بهارازادی در جلسات حراج بانک کارگشایی و پیش فروش ان در شعب بانک ملی سراسر کشور تصریح کرد: تا رسیدن به اهداف مورد نظر و تعادل بازار سکه ، این روند ادامه خواهد یافت.

وی اقدامات اخیر بانک مرکزی به ویژه اعلام سیاستهای جدید در زمینه افزایش نرخ سود بانکی و سیاستهای ارزی را در کاهش قیمت سکه موثر دانست وگفت: در روزهای اخیر با وجود افزایش قیمت جهانی طلا نرخ سکه در کشور روند نزولی داشته است.

کمره ای با بیان اینکه از هر طرحی که به تقویت تعادل و ثبات بازار کمک کند استقبال خواهد شد افزود: بانک مرکزی برای تعمیق ثبات در بازار، طرحهای مختلفی دارد که در صورت نیاز انها را اجرایی خواهد کرد.

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی درباره چگونگی استقبال از پیش فروش سکه نیز گفت: با فروکش کردن نسبی تب خرید طلا تقاضا برای پیش خرید سکه نیز در مقایسه با روزهای نخست پیش فروش مرحله دوم کاهش یافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =