راه‌اندازی برنامه کارت پایدار سازگار با محیط زیست

طرح جدید مسترکارت؛

هر سال حدود 6 میلیارد کارت اعتباری در سراسر جهان تولید می‌شود و طبق گفته مسترکارت، این کارت‌ها هر سه تا چهار سال یک بار جایگزین می‌شوند و در مجموع حدود 5.7 میلیون تن پلاستیک از زباله‌های موجود در محل‌های دفن زباله را تشکیل می‌دهند.به منظور کاهش مصرف پلاستیک، شبکه جهانی پرداخت، مستر کارت، در حال راه اندازی یک برنامه کارت پایدار برای ارائه به بانک‌ها و صادرکنندگان است. کارت‌هایی سازگار با محیط زیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در حال حاضر، اکثر کارت‌های بانکی و اعتباری در جهان از پلاستیک پی وی سی ساخته می‌شوند. این پلیمر یک پلاستیک مصنوعی است که از نمک و مهمتر از آن نفت ساخته شده است. این بدان معنی است که اگرچه این مواد از دوام بالایی برخوردار هستند، اما به طور طبیعی تجزیه نمی شوند، بلکه برای ده ها سال به همین شکل باقی می مانند و پس از آن خرد شده و به میکروپلاستیک تبدیل می شوند.

به منظور کاهش مصرف پلاستیک، شبکه جهانی پرداخت، مستر کارت، در حال راه اندازی یک برنامه کارت پایدار برای ارائه به بانک‌ها و صادرکنندگان است. کارت‌ای سازگار با محیط زیست، از زباله‌های پلاستیکی قابل بازیافت و تجزیه پذیررها شده در اقیانوس‌ها ساخته می شوند.

هر سال حدود 6 میلیارد کارت اعتباری در سراسر جهان تولید می‌شود. طبق گفته مسترکارت، این کارت‌ها هر سه تا چهار سال یک بار جایگزین می‌شوند و در مجموع حدود 5.7 میلیون تن پلاستیک از زباله‌های موجود در محل های دفن زباله را تشکیل می‌دهند.

این طرح جدید "مشارکت پرداخت‌های سبز" (GPP) نا م دارد و این کارت‌های پایدار در بیش از ده کشور در سراسر جهان برای مصرف کنندگان در دسترس است و به سرعت در حال گسترش می‌باشد.

آجای باحالا، مدیر بخش سایبری و اطلاعات مستر کارت گفت: هدف ما ساده است. ما می‌خواهیم به بانک‌ها کمک کنیم کارت‌های سازگار با محیط زیست را به مصرف کنندگان ارائه دهند و ما در حال برداشتن گام‌های محکم برای اجرای این تغییرات هستیم. به این ترتیب، همه از آن سود می‌برند، برای محیط زیست بهتر است، برای تجارت بهتر است و نیازهای در حال تحول مصرف کننده را برآورده می کند.

 

منبع: euronews

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  30  =  32