شیوه های جدید انتقال و تامین ارز به زودی اعلام می شود

معاون ارزی بانک مرکزی درباره تامین ارز مورد نیاز تولید کنندگان ، وارد کنندگان کالا ، دانشجویان ، بیماران و سایر نیازهای ارزی خدماتی با نرخ رسمی به هموطنان اطمینان داد .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بانو مینو کیانی راد به واحد خبر گفت : بزودی خبرهای خوبی در زمینه تامین نیازهای مختلف ارزی و نقل و انتقال ارز به هموطنان ارائه خواهد شد .

وی با اشاره به پیش فروش ارز در گذشته اظهارداشت : تصمیمات گرفته شده برای ان است که تولید کنندگان و واردکنندگان نگران افزایش قیمت ارز نباشند .
این مقام مسئول در بانک مرکزی با اشاره به استقبال از پیش فروش ارز افزود : پس از یکسان سازی نرخ ارز بخشنامه ای به همه بانکهای دولتی و خصوصی ابلاغ شد و آنها موظف شدند عملیات گشایش اعتبارات اسنادی تولید کنندگانی را که نیاز به واردات مواداولیه دارند و همچنین وارد کنندگان  انجام دهند.

معاون ارزی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه تصمیمات جدید بانک مرکزی در همه بانکهای دولتی و خصوصی که از بانک مرکزی مجوز فعالیت ارزی دریافت کرده اند  لازم الاجراست ، ازهموطنان خواست در صورت بروز تخلف و مشاهده هر گونه رفتاری مغایر با آنچه اعلام شد آنرا به بازرسان بانکها و بخش نظارت و بازرسی بانک مرکزی اطلاع دهند تا هیئتی برای اعمال قانون به آن شعبه اعزام و با تخلفات برخورد قانونی شود.

وی همچنین تلفن گویای بانک مرکزی به شماره 29954855 را آماده دریافت گزارش ها و شکایت مردمی در این زمینه اعلام کرد.
کیانی راد همچنین به هموطنان توصیه کرد با مراجعه به پایگاه اینترنتی بانک مرکزی از تازه ترین تصمیمات و بخشنامه های بانک مرکزی در زمینه های مختلف مطلع شوند و شکایات خود را نیز از طریق آن به بانک مرکزی اعلام کنند.

معاون ارزی بانک مرکزی درباره نحوه تامین ارز مورد نیاز دانشجویان و بیماران و دیگر نیازهای خدماتی نیزگفت:‌ پیش از تصمیمات جدید نیز ارز مورد نیاز این گروه از هموطنان با سازوکارهای تعریف شده تامین می شد.

وی افزود: متقاضیان این نوع ارزها می توانند با مراجعه به مجموعه قوانین تامین ارز بانک مرکزی که در پایگاه اینترنتی این بانک درج شده است از شیوه انتقال و تامین ارز مربوط به هر گروه از خدمات مطلع شوند.

کیانی راد همچنین درباره امکان نقل و انتقال ارز برای دانشجویان، بیماران و سایر خدمات به هموطنان نیز اطمینان داد و افزود: انتقال ‌وجوه و حواله های مربوط از طریق شعب ارزی بانک ها و صرافی های مجاز قابل انجام است.

وی همچنین از اعلام خبرهای خوبی درباره شیوه های جدید انتقال ارز و همچنین تسهیلات تامین ارز برای نیازهای مختلف در آینده نزدیک خبر داد.
کیانی راد با اشاره به بخشنامه اخیر بانک مرکزی برای فروش و یا سپرده گذاری ارز در شبکه بانکی کشور تا 15 بهمن گفت: بانک مرکزی بزودی خبرهای خوبی نیز برای سپرده گذاران ارزی خواهد داشت تا آنان با دریافت گواهی سپرده ارزی و خرید اوراق مشارکت ارزی بتوانند سود خوبی بدست آورند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  3