ایمن‌سازی اسناد با مهر الکترونیکی مبتنی بر بلاکچین

دادگاه‌های چین برای محافظت از اسناد قضایی در برابر دستکاری یا آسیب، از مُهرهای الکترونیکی مبتنی بر بلاک چین استفاده خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از کوین تلگراف، چندین دادگاه مختلف در چین، برای ایمن‌سازی اسناد با مهر الکترونیکی، فناوری بلاک چین را پیاده‌سازی کرده‌اند.

اداره اجرایی دادگاه خلق در ناحیه هایدیانِ پکن، یک مهر الکترونیکی مبتنی بر بلاک چین را به‌کار گرفته است تا از اسناد در ناحیه چاویانگ محافظت کند.

براساس گزارشی که گلوبال تایمز (Global Times)، آژانس خبری چین، در ۵ ژوییه (۱۵ تیر) منتشر کرد، با استفاده از مهر الکترونیک با پشتوانه بلاک چین، دادگاه‌ها قادر خواهند بود تا در هر لحظه، به‌شیوه‌ای ایمن و با کمک نظارت تصویری، اسناد را زیر نظر داشته باشند.

اگر اسناد دستکاری شوند یا آسیب ببینند، سیستم بلاک چین به‌طور خودکار حالت نظارت را روشن می‌کند و هشدارهایی برای شاکی‌ها‌ و ماموران اجرای قانون می‌فرستد.

طبق این گزارش، این سیستم بلاک چینی قادر است از مجرم عکس تهیه کند و آن را به پلتفرم مربوطه ارسال کند.

به‌نظر می‌رسد هدف از استفاده از فناوری بلاک چین، ضبط و نگهداری تمام داده‌ها و محافظت از آن‌ها در برابر دستکاری از سوی طرفین درگیر در پرونده‌های قضایی باشد. کادر قضایی می‌توانند از این پلتفرم برای استعلام اطلاعات و اسناد به‌منظور بررسی تاریخچه عملیات انجام‌شده در مورد اموال و اسناد مُهرشده استفاده کنند.

همان‌طور که در ابتدا وب‌سایت مرتبط با دادگاه‌های محلی، Chinacourt.org، گزارش کرده بود، اولین باری است یک دادگاه پکنی از مهر الکترونیک برای محافظت از اموال و اسناد قضایی استفاده می‌کند. با این حال، طبق گزارش‌ها، چندین دادگاه دیگر در استان جیانگسو در شرق چین، استان هونان در جنوب چین و استان جیانگشی در شرق چین اعلام کرده‌اند که از مهرهای الکترونیک مبتنی بر بلاک چین استفاده می‌کنند.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ (بهار ۹۸)، بیش از ۳.۱ میلیون پرونده قضایی در چین با استفاده از «دادگاه‌های اینترنتی هوشمند» مبتنی بر بلاک چین و هوش مصنوعی حل و فصل شده‌اند. به‌گفته ژانگ ون (Zhang Wen)، رئیس دادگاه اینترنتی پکن، پیاده‌سازی فناوری بلاک چین به جمع‌آوری و ارائه مدارک و شواهد در پرونده‌ها کمک می‌کند و باعث افزایش اعتبار و اعتماد اجتماعی در کشور می‌شود.

 

 

ارزدیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2