رشد ۱۲ درصدی در تعداد تراکنش‌های بانکی

در اردیبهشت ماه99 رقم خورد؛

تعداد تراکنش‌های بانکی در اردیبهشت ماه به 446 میلیون افزایش یافته است ولی نسبت به ماه مشابه سال گذشته و میانگین ماهانه در سال گذشته، کاهشی 11 و 8 درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک؛ بر اساس گزارش بانک مرکزی در اردیبهشت ماه99، 446 میلیون تراکنش بانکی ثبت شده که از این تعداد 328 میلیون تراکنش از طریق خودپردازها و 18میلیون از طریق پایانه‌های شعب انجام شده است؛ به عبارتی در این ماه 95 درصد از تراکنش‌های بانکی از طریق خودپردازها و 5 درصد از طریق پایانه‌های شعب بوده است.

در قیاس با ماه قبل که تعداد تراکنش بر روی خودپرداز و پایانه شعب 400 میلیون گزارش شده، در اردیبهشت ماه رشدی تقریبا 12درصدی در تعداد تراکنش‌ها رقم خورده است؛ این در حالی است که در فروردین ماه 96 درصد از تراکنش‌ها بر روی خودپرداز و 4 درصد از طریق پایانه‌های شعب بوده است.

در ماه مشابه سال گذشته مجموعا 500 میلیون تراکنش(خودپرداز: 468 میلیون و پایانه شعب: 33 میلیون) انجام شده است که کاهشی 11درصدی در تعداد تراکنش های اردیبهشت ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد. از طرفی میانگین ماهانه تراکنش‌ها در سال گذشته 484  میلیون گزارش شده که مجددا نشان دهنده کاهشی 8 درصدی در تعداد تراکنش‌های اردیبهشت ماه است.

در هر روز از اردیبهشت ماه چند تراکنش انجام شده است؟

در هر روز از اردیبهشت ماه سال جاری به طور متوسط 14 میلیون تراکنش انجام شده که نسبت به ماه قبل با سرانه13 میلیونی، 11درصد رشد داشته است. این آمار در قیاس با ماه مشابه سال گذشته نشان دهنده 10درصد کاهش در تراکنش‌های روزانه است.

رشد 10درصدی سرانه تراکنش بر روی خودپرداز

تعداد تراکنش به ازای هر خودپرداز در اردیبهشت ماه 7 هزار عدد بوده است که نسبت به ماه قبل با سرانه 6 هزار و 500 عدد، 10 درصد افزایش داشته است. همچنین سرانه تراکنش بر روی خودپرداز در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز 8 درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش سرانه تراکنش خودپردازی به ازای هر فرد

بر اساس گزارش بانک مرکزی، در اردیبهشت ماه امسال به ازای هر ایرانی 5 تراکنش بر روی خودپرداز انجام شده است. این در حالی است که این آمار در فروردین ماه تقریبا 4 تراکنش به ازای هر فرد را نشان می‌دهد و در اردیبهشت ماه سال گذشته تقریبا 6 تراکنش بوده است.

* در این گزارش جمعیت کشور83 میلیون نفر در نظرگرفته شد.

 

گزارشی از: مریم نبی پور

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  8  =