گسترش صدور کارت اعتباری با پذیرش «حساب یارانه خانوار» به عنوان وثیقه

با ابلاغ بانک مرکزی صورت گرفت :

پس از آنکه بانک مرکزی به بانک‌ها اجازه داد که می‌توانند با توافق تسهیلات‌گیرندگان، بخشی از وثائق قابل قبول تسهیلات اعطایی را از محل حساب یارانه آنها تامین نمایند. این فرایند باعث خواهد شد که بانکها بتوانند به صدور کارت اعتباری مبادرت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: پیرو بخشنامه شماره 181187/90 مورخ 3/8/1390 درخصوص استفاده از یک ضامن معتبر در تضمین بازپرداخت تسهیلات زیر سقف 100 میلیون ریال  این بانک طی نامه ای به کلیه بانک‌های دولتی، غیردولتی و شرکت دولتی پست بانک ابلاغ کرد: بانک‌ها می‌توانند علاوه بر اخذ ضامن معتبر در اعطای تسهیلات، با توافق تسهیلات‌گیرندگان، بخشی از وثائق قابل قبول تسهیلات اعطایی را از محل حساب یارانه آنها  تامین نمایند.

این بخش نامه باعث خواهد شد که گره از عدم گسترش صدور کارتهای اعتباری تا حد زیادی گشوده شود.

با وجود آنکه کارت اعتباری موتور محرکه توسعه صنعت پرداخت الکترونیک محسوب میشود اما طی سالهای اخیر به دلیل ریسک بالای صدور این نوع کارت و همچنین نبود عقد مناسب عملا صدور کارت های اعتباری متوقف شده بود.

اما در نیمه اول امسال عقد مرابحه برای صدور این کار ت در نظر گرفته شد و هم اکنون با ابلاغیه جدید بانک مرکزی ریسک صدور این نوع کارتها کاهش خواهد یافت.

هم اکنون برای هر پنج ایرانی یک کارت اعتباری صادر شده است در حالی که در حوزه کارت برداشت هر نفر بیش از 2 کارت در جیب دارد.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  4