اقتصاد آرژانتین ۱۲ درصد آب می‌رود

تحت تاثیر پاندمی کرونا

تحلیل ماهانه بانک مرکزی آرژانتین پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۲۰ با افت تولید تحت تأثیر محدودیت‌های وضع شده برای مقابله با شیوع کرونا، اقتصاد این کشور ۱۲ درصد آب برود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از رویترز، تحلیل ماهانه بانک مرکزی آرژانتین پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۲۰ تحت با افت تولید تحت تأثیر محدودیت‌های وضع شده برای مقابله با شیوع کرونا، اقتصاد این کشور ۱۲ درصد آب برود. این در حالی است که در پیش‌بینی قبلی این بانک تخمین شده شده بود اقتصاد در سال جاری ۹.۴ درصد آب خواهد رفت.

همچنین نتیجه پیش‌بینی ۴۱ تحلیل‌گر بانک مرکزی این بود که امسال نرخ تورم آرژانتین به ۴۰.۷ درصد خواهد رسید.

اما در نظرسنجی این بانک نکته مثبتی هم وجود داشت و آن این بود که برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی کردند تأثیرات پاندمی کرونا گذرا بوده و در سه ماهه‌های باقی‌مانده امسال شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

این چشم‌انداز ناامیدکننده اقتصادی در حالی اعلام می‌شود که آرژانتین در تلاش است زمان‌بندی بازپرداخت ۶۵ میلیارد دلار بدهی خود را به تعویق بیاندازد. پیش از این در اوایل امسال آرژانتین در بازپرداخت مربوط به اوراق قرضه خود ناتوان ماند.

به این ترتیب تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند نرخ برابری پزوی آرژانتین در دسامبر ۲۰۲۰ به ۸۸ پزو در مقابل یک دلار برسد و تا دسامبر ۲۰۲۱ این نرخ تا ۱۲۲.۵ پزو در برابر هر دلار تضعیف شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  4  =