رونمایی از اولین بانک دیجیتالی در پاییز

مرکز نوآوری بانک ایران‌زمین و سازمان فناوری اطلاعات ایران در زمینه ارائه خدمات به استارت‌آپ‌های طرح نوآفرین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مرکز نوآوری بانک ایران‌زمین و سازمان فناوری اطلاعات ایران در زمینه ارائه خدمات به استارت‌آپ‌های طرح نوآفرین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

براساس این تفاهم‌نامه بانک ایران زمین به این استارت‌آپ‌ها خدمات بانکی و ارتباطی رایگان ارائه می‌دهد. در این مراسم فرهاد اینالویی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین از رونمایی آزمایشی اولین بانک دیجیتال در کشور در پاییز ۱۳۹۹ نیز خبر داد.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد از تراکنش‌های بانک ایران‌زمین به‌صورت غیرحضوری و بیرون از شعبه انجام می‌شوند، اظهار کرد: ما در مرکز نوآوری ایران‌زمین بیش از ۲۰۰ سرویس بانکی بانک ایران‌زمین را قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد:برخی از بانک‌ها و سازمان‌ها می‌گویند که حرکت به سمت دیجیتالی شدن هزینه دارد ولی باید توجه کرد که اگر سازمانی به سمت تحول دیجیتال حرکت کرد و حداقل ۳۰ درصد از هزینه‌های عملیاتی آن کاسته نشد، مسیر را اشتباه انتخاب کرده است.

وی ادامه داد: انجام یک تراکنش در شعبه بانک بیش از یکصد برابر یک تراکنش آنلاین هزینه دارد؛ در نتیجه هرچه به سمت دیجیتالی شدن حرکت می‌کنیم باید هزینه‌هایمان نیز کاهش پیدا کند.

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین با تاکید براینکه مدت‌ها است در بانک‌ها به این نتیجه رسیده‌ایم که نوآوری در داخل سازمان رخ نمی‌دهد و باید نوآوری را از بیرون به داخل سازمان تزریق کرد، افزود: بانک می‌تواند در سال حدود دو تا سه محصول جدید ارائه کند.

اینالویی تصریح کرد: سازمان باید در حین دیجیتالی‌شدن تغییر رفتار مشتری را حس کندو براساس داده‌ای که از مشتری دارد، تجربه مناسبی را برای او ایجاد کند. وی ادامه داد: اگر مشتری از سازمان و سرویس‌هایی که ارائه می‌دهد راضی باشد، می‌توانیم بگوییم که در مسیر دیجیتالی شدن درست قرار دارد.

عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران‌زمین نیز با تاکید براینکه حدود سه سال و نیم است که بانک ایران‌زمین در مسیر تحول دیجیتال در حرکت است، گفت:بانک ایران‌زمین باور دارد که باید با ایجاد پلتفرم باز امکان ارائه سرویس‌ها و خدمات جدید و متفاوت را به مشتریان فراهم کند. وی افزود: سازمان‌هایی که سریع‌تر و زودتر بتوانند در این مسیر گام بردارند، موفق‌تر خواهند بود.

وحید محمودیان مدیرعامل مرکز نوآوری ایران‌زمین نیز با بیان اینکه تفاوت مهمی که این مرکز سعی می‌کند نسبت به سایر شتاب‌دهنده‌ها داشته باشد، تمرکز آن روی زیرساخت‌ها است و تنها نگاه حمایت مالی و سرمایه‌گذاری ندارد، گفت که درواقع قصد دارد بسترسازی انجام دهد تا کسب‌وکارها بتوانند از آن برای ارائه خدمات متفاوت استفاده کنند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +    =  11