رشد آگاهی در زمینه ارز دیجیتال در انگلستان

به نظر میرسد که آگاهی در انگلستان درحال افزایش است زیرا آخرین نظرسنجی نشان میدهد که حدود ۱.۹ میلیون بزرگسال در این کشور دارای ارز دیجیتال هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، گزارش‌ها حاکی از آن است که بخشی از این محبوبیت رو به افزایش به یک سلسله تبلیغات چندرسانه‌ای وابسته است. در حالی که ممکن است ارقام مالکیت درحال افزایش باشند، بسیاری از صاحبان هنوز کریپتو را به‌عنوان یک بازی سوداگرانه می‌بینند. پذیرش رو به رشد رمزارزها در انگلستان نیز درحالی صورت میگیرد که سازمان رفتار مالی (FCA) هم نظارت خود را بر این صنعت افزایش میدهد.

تقریبا ۲ میلیون نفر از افراد بزرگسال بریتانیایی کریپتو دارند

براساس تحقیقات سازمان رفتار مالی (FCA) که روز سه شنبه منتشر شد، ۳.۸۶ درصد از جمعیت بزرگسالان انگلستان (۱.۹ میلیون نفر) دارای ارزهای رمزپایه هستند. این رقم از نظرسنجی انجام شده توسط FCA در اواخر سال ۲۰۱۹ هنگامی که بیش از ۳۵۰۰ نفر از سراسر کشور در آن شرکت کرده‌اند، حاصل شده است.

این گزارش همچنین نشان میدهد که سه چهارم دارندگان رمزارز در انگلستان کمتر از مبلغ ۱۰۰۰ پوند (۱۲۰۰ دلار) رمزارز در اختیار دارند. در واقع، متوسط مالکیت رمزارز، همانطورکه در این سند مشخص شده است، ۲۶۰ پوند (۳۲۰ دلار) بود. فقط خانوارهایی که درآمد سالانه آنها بیش از ۵۰۰۰۰ پوند (۶۱۵۰۰ دلار) بود تمایل به داشتن مبالغ بالاتری از ارزهای رمزپایه را دارند.

از نظر جنسیت و سن، گزارش FCA نشان داد که ۷۹٪ از دارندگان کریپتو در انگلستان مرد هستند و بیش از دو سوم بالای ۳۵ سال سن دارند. از دیدگاه توزیع سنی، همانطورکه در نمودار فوق مشاهده میشود، به نظر میرسد کاهش مالکیت رمزارز برای افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله از سال ۲۰۱۹ دیده میشود.

 
در این گزارش توضیح داده شده است که آگاهی در مورد رمزارزها رو به افزایش است و رسانه‌ها نقش مهمی در ورود آن به جریان اصلی دارند. در گزیده‌هایی از این سند میخوانید:

“از صاحبان ارزهای دیجیتال، ۳۵٪ احتمالاً پس از دیدن تبلیغ به خرید آنها تمایل پیدا کردند. سهم بیشتری از مردم اولین بار درمورد ارزهای رمزپایه از طریق رسانه‌ها مطالبی را دریافتند.”

در واقع، رسانه های سنتی، مانند BBC، و همچنین وبلاگهای آنلاین، ۵۴٪ از اولین تماسهای رمزارزها را در بین پاسخ دهندگان نظرسنجی تشکیل میدادند. تبلیغات اینترنتی همچنین در تمایل مصرف کنندگان خرده فروشی در اولین تجربه مالکیت ارزهای دیجیتال بسیار کمک میکند.

بااین حال، نفوذ فزاینده رسانه‌های انگلیسی نیز با هزینه‌هایی همراه است. گزارش FCA حاکی از آن است که افرادی که از طرف تبلیغ کنندگان برای خرید کریپتو ترغیب میشدند غالباً از تصمیم خود پشیمان میشوند.

بازی سوداگرانه

FCA دریافت که بیش از سه چهارم پاسخ دهندگان، رمزارز خود را از صرافی‌ها خریداری کردند. و تنها ۵٪ از این تعداد از پلتفرم‌های مستقر در انگلستان استفاده میکردند، درحالی که ۸۳٪ آنها ترجیح میدادند کوین خود را از بورسهای خارج از کشور خریداری کنند. جای تعجب نیست که FCA قبلاً هشدارهایی درباره صرافی‌های خارجی که در این کشور بدون مجوز فعالیت میکنند را صادر کرده است.

باوجود آگاهی فزاینده در مورد رمزارز، درصد زیادی از دارندگان ارزهای دیجیتال هنوز به این مساله توجه نکرده‌اند:

“نداشتن کلیدها برابر است با نداشتن بیت کوین”

بیشتر پاسخ دهندگان این نظرسنجی میگویند که آنها کوینهای خود را در صرافیها یا سایر کیف پول های آنلاین ذخیره میکنند.

از منظر سرمایه‌گذاری، ۴۷٪ از پاسخ دهندگان گفتند که کریپتوها را یک بازی سوداگرانه میدانند که میتواند باعث درآمدزایی یا از دست دادن سرمایه آنها شود. در نسخه رای‌گیری سال ۲۰۱۹، تنها ۳۱ درصد در این گروه قرار گرفتند. تقریباً یک سوم شرکت کنندگان که قصد خرید ارزهای دیجیتال را از خود نشان ندادند، ریسک نوسانات را به عنوان عامل اصلی تصمیم خود عنوان کردند.

یک تعداد برابر از پاسخ دهندگان همچنین اظهار داشتند که کریپتو بخشی از پس‌انداز طولانی مدتشان را تشکیل میدهد و آنها آن را به عنوان رد سیستم مالی موجود میدانند.

همانطورکه اغلب اتفاق می‌افتد، محبوب ترین گزینه بیت‌کوین، بزرگترین رمزارز بازار است. جالب اینجاست که اکثر پاسخ دهندگان گفتند که قبل از سکه‌های قابل توجه دیگر مانند اتریوم  و بیت‌کوین کش، با لیبرای فیسبوک آشنا شده‌اند.

اقدامات نظارتی اخیر FCA بر ارزهای دیجیتال

در جبهه نظارتی، FCA همچنان با احتیاط بر فضای مربوطه نظارت دارد. بنابر گزارشها، مشاغل مرتبط در حوزه کریپتو اگر تا پایان ژوئن ثبت‌نام خود را انجام نداده باشند، با خاموش شدن اجباری روبرو خواهند شد.

در آغاز سال، FCA هزینه ثبت‌نام خود را برای مشاغل حوزه کریپتو بر اساس گردش مالی سالانه اصلاح کرد. شرکتهایی که درآمد خالص آنها زیر ۲۵۰،۰۰۰ پوند است، ۲۰۰۰ پوند می‌بایست پرداخت کنند، درحالیکه شرکتهایی که بالاتر از ۲۵۰،۰۰۰ پوند درآمد دارند، ۱۰،۰۰۰ پوند به عنوان هزینه پرداخت می‌کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  24