ارز مسافرتی افزایش پیدا می‌کند

بهمنی خبر داد:

محمود بهمنی تاکید کرد که بانک مرکزی نیاز واقعی به ارز را تامین خواهد کرد.تصمیم بر این است که ارز مسافرتی را نیز افزایش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رییس بانک مرکزی عصر روز یکشنبه در حاشیه جلسه‌ هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: به همه‌ کسانی که به صورت واقعی به ارز نیاز دارند ارز لازم را ارایه خواهیم کرد و حتی کسانی که قصد سفر دارند نیز ارز دریافت خواهند کرد و تصمیم بر این است که ارز مسافرتی را نیز افزایش دهیم. حتی به دانشجویان و یا کسانی که برای امور خدماتی به ارز نیاز دارند ارز ارایه خواهد شد. تنها ما برای ذخیره‌سازی و یا تبادل ارز در داخل کشور، ارز نمی‌دهیم.

وی درباره بازار سکه نیز گفت: ما به اندازه‌ کافی سکه به بازار می‌دهیم و در عین حال باید دانست که قیمت جهانی طلا هم رو به کاهش است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ورود نقدینگی سرگردان یکی از علت‌های افزایش قیمت ارز بوده است؟ گفت: این یکی از دلایل بوده است و ما با ارایه‌ اوراق مشارکت و افزایش نرخ سود بانکی تلاش کردیم که این مشکل را حل کنیم و همان‌طور که می‌دانید سیاست‌های پولی و اعتباری اخیرا ارایه شد که بر مبنای آن نرخ سود بانکی حدود 21 درصد و سود اوراق مشارکت نیز 20 درصد شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  5  =