تمهیدات بانک مرکزی در راستای یکسان سازی نرخ ارز اعلام شد

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهمیدات جدید این بانک را در راستای یکسان سازی نرخ ارز اعلام کرد. بر اساس این تمهیدات کلیه مصارف ارزی که طبق مقررات با نرخ بازار فرعی تعیین می‌گردید با نرخ رسمی اعلامی از سوی بانک مرکزی تامین خواهد شد‌./نرخ فروش ارز مسافرتی، نرخ مرجع بانک مرکزی بوده و میزان ارز مسافرتی بر اساس بخشنامه‌های قبلی بانک مرکزی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک با توجه به سیاست یکسان‌ سازی نرخ ارز ترتیبات خرید و فروش ارز را به شرح ذیل جهت اجرا به کلیه شعب ارزی بانک ها ابلاغ کرد.

– از تاریخ شنبه هشتم بهمن ماه سال جاری سیاست یکسان ‌سازی نرخ ارز اعمال می شود.

در این راستا فروش ارز به بانکها صرفاً به نرخ رسمی(مرجع) بانک مرکزی خواهد بود، لذا نرخ بازار فرعی از مکانیزم فروش ارز حذف خواهد شد.

بدیهی است کلیه مصارف ارزی که طبق مقررات با نرخ بازار فرعی تعیین می‌گردید با نرخ رسمی اعلامی از سوی بانک مرکزی تامین خواهد شد‌.

– نرخ رسمی(مرجع) بانک مرکزی برای هر دلار آمریکا از روز مذکور در سطح 12 هزار و 260 ریال تعیین و کلیه نیازهای ارزی بانک ها در چارچوب مقررات و بخشنامه های این بانک صرفاً با نرخ رسمی(مرجع) تامین خواهد شد.

تمهیدات در باره ارز مسافرتی

– ارز مسافرتی بر اساس بخشنامه شماره 1031/60 مورخ پنجم بهمن ماه سال جاری بانک مرکزی در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به مسافر تحویل داده می شود.

در مورد فرودگاه های بین المللی اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، بندرعباس و همچنین سایر مبادی خروجی کشور حداکثر تا آخر هفته آینده هماهنگی‌های لازم جهت اقدام مشابه بعمل خواهد آمد.

متقاضیان خرید ارز مسافرتی با مراجعه به شعب ارزی بانکهای ملی و ملت در سطح کشور، طبق مقررات به واریز ریالی ارز مسافرتی اقدام نموده و بانک مربوطه نسبت به صدور سند حسابداری/ رسید حاوی( اطلاعات کامل از قبیل نام ،‌نام خانوادگی، کد ملی، شماره گذرنامه، آدرس و سایر مشخصات مسافر) اقدام و یک نسخه از سند صادره را تحویل مسافر می نمایند.

شعبه/ باجه بانک های مذکور مستقر در مبادی خروجی فرودگاه جهت پرداخت ارز در فرودگاه(پس از گیت خروجی و کنترل گذرنامه) در مقابل دریافت سند صادره پس از تطبیق مشخصات گذرنامه متقاضی، اقدام می نمایند.

تاکید می‌گردد نرخ فروش ارز مسافرتی، نرخ مرجع بانک مرکزی بوده و میزان ارز مسافرتی بر اساس بخشنامه‌های قبلی بانک مرکزی خواهد بود.

ضمناً برای برخی کشورها با توجه به بعد مسافت امکان افزایش ارز مسافرتی تا سقف یک هزار و 500 دلار برنامه ریزی شده و طی بخشنامه جداگانه ای ابلاغ خواهد شد.

– بر اساس مقررات ارزی این بانک، خرید ارز از مسافرین خارج از کشور(اعم از ایرانی و خارجی) در بانک های مستقر در فرودگاه های بین المللی نیز علاوه بر شعب ارزی بانک ها در سراسر کشور صورت می گیرد.

بدیهی است در این خصوص نرخ مندرج در تابلوی بانک های فوق که بر اساس نرخ مرجع بانک مرکزی تعیین شده است، ملاک عمل خرید و فروش ارز قرار می گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5