شکایت از آمازون در پی ابتلای کارگران به کرونا

ابتلای یک کارگر آمازون به کووید ۱۹ به بیمارشدن عموزاده این کارگر و مرگ او منجر شد و به همین دلیل سه کارگر آمازون به دلیل شرایط غیر ایمن کاری از کارفرمای خود شکایت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از رویترز، یک کارگر آمازون که به کووید۱۹ مبتلا شده بود، این بیماری را به یکی از اقوام خود منتقل کرد و باعث مرگ او شد. در همین راستا شکایتی علیه آمازون تنظیم شده است و این شرکت متهم است با ایجاد شرایط غیر ایمن کاری به گسترش ویروس کرونا دامن زده و حداقل به بیمار شدن یک کارگر و مرگ عموزاده او منجر شده است.

روز گذشته ۳ کارگر مرکز JFK۸ آمازون در استاتن ایلند و خانواده هایشان این شکایت را در دادگاهی در ایالت نیویورک ثبت کردند.

باربارا چندلر یکی از کارگران آمازون در این باره گفت: من در ماه مارس به کووید ۱۹ مبتلا شدم و پس از آن چند نفر از اعضای خانواده از جمله عموزاده ام بیمار شدند. عموزاده ام در ۷ آوریل فوت کرد.

در این شکایت نامه ذکر شده آمازون مرکز JFK۸ را به مکانی خطرناک تبدیل کرده زیرا مانع تلاش ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا شده و به قیمت جان کارگران بهره وری را افزایش داده است.

در این مرکز حدود ۵ هزار کارگر فعالیت می کنند.

طبق گزارش های مختلف آمازون بدون توجه به رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی، شستن دست ها و ضدعفونی کردن فضاهای کاری، کارگران را مجبور می کند با سرعت بیشتری کار کنند.

این شرکت خرده فروشی آنلاین تاکنون درباره شکایت مذکور اظهار نظری نکرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

73  +    =  75