قوانین سخت گیرانه در انتظار خودپردازهای بیت کوین

متخصصان پیش‌بینی می‌کنند که دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین (BATMها) با مقررات سخت‌گیرانه‌تری در سرتاسر جهان روبرو خواهند شد. در حال حاضر، کشورهایی از جمله کانادا و آلمان در حال تشدید قوانین و الزامات ضدپولشویی هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از کوین تلگراف، گزارشی که توسط شرکت سایفرتریس (CipherTrace) منتشر شد، نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۹، حدود ۷۴ درصد از تراکنش‌های انجام‌شده با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین واقع در ایالات متحده برای مقاصدی خارج از این کشور ارسال شده‌اند. همچنین، بر اساس این گزارش، ۸۸ درصد از وجوهی که از طریق دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال در ایالات متحده به صرافی‌های ارز دیجیتال ارسال شده‌اند، درواقع به خارج از کشور انتقال داده شده‌اند. این آمار و ارقام، طی چند سال اخیر، رشدی نمایی داشته و از سال ۲۰۱۷، هر سال دوبرابر شده است.

جان جفریز (John Jeffries)، مدیر ارشد اجرایی در شرکت سایفرتریس، طی مصاحبه‌ای که با نشریه خبری Law360 داشت، پیش‌بینی کرد تمرکز قضایی و نظارتی بر دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین افزایش خواهد یافت. او همچنین تاکید کرد که برای گسترش و پیشرفت دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال، لازم است به‌طور یکپارچه، نظارت بر اجرا و تابعیت از قوانین افزایش یابد.

گزارش سایفرتریس، دو روز پس از اعمال مقررات جدید در مورد شرکت‌های کانادایی که برای ارائه خدمات مالی با ارزهای دیجیتال کار می‌کنند، منتشر شد.

فرانسیس پولیوت (Francis Pouliot)، از بنیاد بیت کوین کانادا (Bitcoin Foundation Canada) و صرافی ارز دیجیتال محلی بول‌ بیت کوین (BullBitcoin)، در توییتی نوشت که قوانین جدید به‌طور ویژه بر شرکت‌هایی تاثیر می‌گذارد که ارزهای دیجیتال را با پول مبادله می‌کنند. طبق گفته پولیوت، این قوانین بیشترین تاثیر را بر اپراتورهای دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین خواهند گذاشت. در حال حاضر، اپراتورهای دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین باید تمام تراکنش‌ها به مبلغ ۱۰,۰۰۰ دلار کانادا یا بیشتر را گزارش کنند.

اصلاحیه قانون مبارزه با پولشویی و درآمد غیرقانونی و همچنین قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، در حالی در ژوئن ۲۰۱۹ (تیر ۹۸) به تصویب رسید که شهردار شهر ونکوور کانادا، به علت نگرانی‌های مرتبط با پولشویی، خواستار ممنوعیت تمام دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در سرتاسر شهر بود.

طبق آمار پلتفرم CoinATMradar، در حال حاضر، ۷۷۸ دستگاه‌ خودپرداز ارز دیجیتال در کانادا مشغول فعالیت هستند، که تقریبا ۱۰ درصد از ۷,۹۵۸ پایانه خودپرداز در سرتاسر جهان را شامل می‌شوند.

همچنین، در جولای ۲۰۱۹ (تیر ۹۸)، یک باند تبهکار اسپانیایی با استفاده از دستگاه‌‌های خودپرداز بیت کوین، حدود ۱۰ میلیون دلار پول برای قاچاقچیان کلمبیایی مواد مخدر ارسال کردند. پس از این اتفاق، پلیس اسپانیا دستگاه‌‌های خودپرداز ارز دیجیتال را نقطه کور قوانین ضد پولشویی در اروپا نامید.

همچنین، در نوامبر سال گذشته (آبان ۹۸)، خدمات درآمد داخلی ایالات متحده (IRS) موارد استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال و مشکلات بالقوه مرتبط با مالیات در خصوص استفاده از کیوسک‌ها و دستگاه‌‌های خودپرداز بیت کوین را مورد بررسی گسترده قرار داد.

علاوه بر این، در ماه مارس امسال (اسفند ۹۸)، سازمان بازار مالی آلمان (BaFin) دستگاه‌‌های خودپرداز بیت کوین بدون مجوز را ممنوع کرد. این اقدام جدی در پی اعمال قوانین جدید ضد پولشویی انجام شد که با هدف پوشش نقاط ضعف قوانین قبلی آلمان در خصوص ارزهای دیجیتال تصویب شده بود.

 

 

ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  82  =  85