نقش همه‌گیری کووید-۱۹ بر آینده بازار طلا

در یک گزارش تحقیقاتی تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر بازار هدف طلا تا سال ۲۰۲۸ میلادی مورد کاوش قرار گرفته است. در این گزارش که در وب‌سایت مارکز نیوز منتشر شده است، چشم‌انداز نسبی بازار طلا نسبت به روند فعلی آن بررسی شده است. همچنین در این گزارش نقش همه‌گیری کووید-۱۹ بر آینده بازار طلا در نظر گرفته شده و ارزیابی روشنی از نوسانات احتمالی بازار در دوره پیش‌بینی شده ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از سایت طلا، گزارش تحقیقاتی که اخیرا منتشرشده، جنبه‌های مهم بازار هدف جهانی طلا را از جمله چشم‌انداز فروشنده، استراتژی‌های رقابتی، محرک بازار و چالش‌ها را به همراه تحلیل منطقه‌ای آن روشن می‌کند. سرمایه‌گذاران می‌توانند نتیجه‌گیری درستی از نحوه عملکرد خود به‌دست آورده و سناریو و روند فعلی و آینده بازار جهانی طلا را به‌طور واضح درک کنند. این تحقیق به‌عنوان ترکیبی از دستورالعمل‌های مفید در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا استراتژی‌های خود را بهتر شناخته و بتوانند خود را در برابر رقبا حفظ کنند. سرمایه‌گذاری‌های جدید و نوظهور با جدیدترین فناوری‌ها بر این بازار بی‌تاثیر نیستند و بر اساس تقسیم‌بندی این بازار طبق نوع، محصول، برنامه و جغرافیا تغییر می‌کند.

مطالعه درباره عوامل مختلفی از جمله اندازه بازار، سهم بازار، ارزش، نرخ رشد و سایر اطلاعات کمی، می‌تواند سرعت رشد آن را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین با تجزیه و تحلیل رقابتی می‌توان تفاوت میان بازیگران مختلف و نحوه عملکرد آنها را متمایز کرد. با مطالعه تحقیق مذکور می‌توان بینش عمیقی از روندهای فعلی و آینده بازار و همچنین فرصت‌هایی برای بازیکنان جدیدی ارائه داد که در حال ورود به بازار هدف جهانی طلا هستند. بررسی داده‌های تاریخی و همچنین اطلاعات آتی می‌تواند نشان دهد که بازار طلا تا سال ۲۰۲۸ میلادی تقریبا همان مسیری را طی می‌کند که از سال ۲۰۰۸ پس از بحران مالی تاکنون طی کرده است. روند صعودی این بازار گرچه با سرعتی که چند ماه اخیر شاهد بوده‌ایم، نبوده اما سرمایه‌گذاران این کالا نیز دست خالی و بدون سود نمانده‌اند. این پیش‌بینی می‌تواند افراد بیشتری را نسبت به ورود به بازار طلا ترغیب کند. طی چند ماه گذشته و در جریان شیوع بیماری همه‌گیر کرونا ارزش بازارهای متعدد از جمله دلار و بازار سهام دچار ریزش شده و همین امر موجی از سرمایه‌گذاران جدید را راهی بازار طلا کرده است. این افراد طلا را در شرایط بحرانی پناهگاهی امن برای دارایی‌های خود می‌دانند.
کشف واکسن و آینده طلا

البته یک نکته در این میان وجود دارد؛ کشف واکسن قطعی کرونا می‌تواند وضعیت را تغییر داده و بازار را علیه اونس کند. تاکنون چند شرکت داروسازی آزمایش‌های انسانی خود را آغاز کرده‌اند و در صورت موفقیت اقبال بیشتر به سمت بازار سهام خواهد بود. چین اعلام کرده است که واکسن ساخت این کشور برای مقابله با کرونا تا پایان سال میلادی جاری روانه بازار خواهد شد و در حال حاضر این واکسن در مرحله آزمایش‌های انسانی است.

این خبر را کمیسیون مدیریت و نظارت ارزیابی‌های دولتی چین اعلام کرده است. براساس اعلام این کمیسیون تاکنون بیش از ۲ هزار نفر به‌صورت آزمایشی این واکسن را که در «آزمایشگاه تولیدات بیولوژیک ووهان» روی آن کار شده، آزمایش کرده‌اند. علاوه‌بر آزمایشگاه بیولوژیک ووهان همچنین آزمایشگاه و موسسات علمی و تحقیقاتی پکن نیز در توسعه و تحقیق بر روی این واکسن کار کرده‌اند و تحقیق بر آن به‌صورت مشترک انجام می‌شود. در حال حاضر این واکسن در فاز دوم آزمایشی به سر می‌برد. ظرفیت تولید برای این واکسن از سوی موسسه بیولوژیک پکن سالانه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون دوز عنوان شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  2  =