برای فروش سهام عدالت به کدام بانک ها مراجعه کنیم؟

از سه شنبه ۶ خردادماه ۱۳۹۹، بانک‌ها بر اساس اطلاعاتی که سازمان خصوصی سازی پیش از این برایشان ارسال کرده بود، اقدام به پذیرش درخواست فروش ۳۰ درصد سهام عدالت از سوی هموطنان سهام دار نمودند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ثبت‌نام برای فروش سهام عدالت از ششم خردادماه آغاز شده و اعلام شد که مشمولان می‌توانند از درگاه‌های حضوری و غیرحضوری بانک‌ها نسبت به فروش ۳۰ درصد از سهام خود اقدام کنند، اما گزارش‌های رسیده حاکی است که بانک‌ها آغاز ثبت درخواست فروش سهام را به‌صورت حضوری به روز شنبه آینده یعنی دهم خردادماه موکول کرده‌اند و برخی شعب بانک‌ها از ثبت این درخواست بی‌اطلاع بوده‌اند.

سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت هم اعلام کرده که مهلت مراجعه مشمولان سهام عدالت به بانک‌ها برای فروش یکجای ۳۰ درصد از سهامشان از ۱۰ به ۱۳ خردادماه جاری افزایش یافته است. ‌بانک‌ها موظف هستند ظرف سه روز سفارش‌ها را تجمیع و از طریق کارگزار منتخب خود در بازار سرمایه به فروش رسانده و وجه حاصله را به حساب دارندگان سهام عدالت یا متقاضیان فروش واریز کنند.


افراد دارای کد بورسی هم نیاز به مراجعه به شعب بانکی دارند؟

افراد داری کد بورسی نیازی به مراجعه به شعب ندارند و از ۱۰ خردادماه می‌توانند سبد سهام عدالت خود را که متشکل از ۳۶ شرکت بورسی است، مشاهده کنند و میزان دارایی خود در هر سهم و هر نماد را به جزئیات داشته باشند.

همچنین این میزان فروش ۳۰ درصدی سهام شامل افرادی که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، نمی‌شود. این گروه از افراد که مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده و در واقع مدیریت سهام خود را به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سپرده اند، می‌توانند کل سهام خود را به یکباره به این شرکت‌های سرمایه‌گذاری فروخته و واگذار کنند. البته فروش سهام به این روش (واگذاری به شرکت‌های سرمایه گذاری برای افرادی که روش مدیریت سرمایه گذاری غیرمستقیم انتخاب کرده اند)، پس از پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بازار سرمایه (بورس یا فرابورس) خواهد بود.

در ادامه بانک‌هایی که به‌صورت حضوری و غیرحضوری برای فروش سهام عدالت اقدام نموده اند را معرفی کرده‌ایم.

فروش سهام عدالت از طریق بانک ملی

در بانک ملی ایران روش ثبت سفارش فروش سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی متعلق به دارندگان سهام عدالت غیرحضوری و از طریق درگاه‌های زیر انجام می‌شود.

    اپلیکیشن بله

    اپلیکیشن ایوا

    سایت بانک

    نشان بانک

فروش سهام عدالت از طریق بانک کشاورزی

فروش سهام عدالت از طریق بانک کشاورزی به دو صورت حضوری و غیرحضوری برای افرادی که در بانک کشاورزی حساب داشته فراهم شده است. افراد در روش حضوری می‌توانند با مراجعه به شعب بانک کشاورزی ضمن تکمیل فرم مربوطه، نسبت به فروش ۳۰ درصد سهام عدالت خود اقدام کنند. در روش غیرحضوری هم باید به صفحه اصلی اینترنت بانک کشاورزی مراجعه کنند.

 فروش سهام عدالت از طریق بانک تجارت

بانک تجارت از طریق دو روش غیر حضوری و حضوری نسبت به فروش سهام عدالت برای افرادی که شماره شبای حساب بانک تجارت دارند، اقدام کرده است. در روش حضوری باید به شعب این بانک و در روش غیرحضوری به سایت بانک تجارت مراجعه کنید.

فروش سهام عدالت از طریق بانک صادرات

سامانه «سفارش فروش سهام عدالت» در سایت بانک صادرات ایران رونمایی شده و دارندگان این سهام می‌توانند برای فروش «سهام عدالت»، درخواست خود را به صورت غیرحضوری در این سامانه ثبت کنند. در روش حضوری نیز افراد می‌توانند با مراجعه به شعب بانک صادرات نسبت به فروش سهام عدالت خود اقدام کنند.

فروش سهام عدالت از طریق بانک پاسارگاد

مشتریانی که در سامانه‌ سهام عدالت روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب و شماره شبای بانک‌پاسارگاد را به منظور انجام عملیات بانکی اعلام کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به صفحه مربوطه در سایت بانک‌پاسارگاد نسبت به ثبت درخواست فروش سهام عدالت اقدام کنند. این بانک اعلام کرده که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تسهیل در انجام امور، از مراجعه حضوری به شعبه‌ها خودداری کرده و کلیه‌ امور مربوط به ثبت سفارش فروش سهام عدالت را صرفا از طریق سایت بانک‌پاسارگاد انجام دهند.

فروش سهام عدالت از طریق بانک قوامین

بانک قوامین در سایت خود امکان ثبت غیرحضوری فروش سهام عدالت را برای افرادی که شماره شبای حساب بانک قوامین دارند، فراهم کرده است. مشتریان بانک قوامین مشمول سهام عدالت به‌صورت حضوری نیز می‌توانند از طریق مراجعه به شعب این بانک نسبت به فروش سهام عدالت خود اقدام کنند.

فروش سهام عدالت از طریق بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین از دو روش حضوری و غیرحضوری نسبت به فروش سهام عدالت برای افرادی که شماره شبای حساب بانک اقتصاد نوین دارند، فراهم کرده‌ است. در روش حضوری باید به شعب این بانک و برای استفاده از روش غیر حضوری می‌توانید به سایت این بانک مراجعه کنید.

فروش سهام عدالت از طریق بانک حکمت ایرانیان

آن دسته دارندگان سهام عدالت که در بانک حکمت ایرانیان دارای حساب بوده و شماره شبای این بانک را به سازمان خصوصی سازی اعلام کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به شعب بانک حکمت ایرانیان در سراسر کشور به‌صورت حضوری ۳۰ درصد سهام خود را به فروش برسانند.

فروش سهام عدالت از طریق بانک رفاه کارگران

فروش سهام با دو روش مراجعه حضوری به شعب و غیر حضوری از طریق پورتال بانک امکان‌پذیر است. در شیوه حضوری، مشتریان با حضور در شعب و تکمیل فرم «اقرارنامه و درخواست فروش سهام عدالت» و در شیوه غیر حضوری از طریق پورتال بانک اقدام به فروش سهام خود می کنند و بانک پس از فروش سهام، وجه آن را به حساب مشتریان واریز می کند.

فروش سهام عدالت از طریق بانک ملت

دارندگان سهام عدالت که قصد فروش قسمتی از سهام خود را دارند و نسبت به آزاد سازی سهام خود اقدام و شبای بانک ملت را به منظور عملیات بانکی معرفی کرده اند، می توانند به‌صورت حضوری و غیر حضوری این کار را انجام دهند. در روش حضوری می توانند به شعب بانک ملت و در روش غیر حضوری می توانند به سامانه بستام ملت در سایت بانک ملت مراجعه کنند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  ⁄    =  9