تمرکز مرسدس بنز بر تولید باتری خودروی الکترونیکی

مرسدس بنز به‌منظور کاهش انتشار آلایندگی محصولات خود روی احداث کارخانه‌های تولید باتری خودرو الکتریکی در اروپا و آمریکا و تولید مدل‌های برقی و هیبریدی تمرکز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مرسدس بنز طرح بزرگ خود را برای معرفی تولید خودرو کربن خنثی (carbon-neutral) به پیش می‌برد و تلاش می‌کند راهکاری کارآمد برای تولید ۵۰۰ هزار بسته‌ باتری در سال برای طیف گسترده‌ای از خودروهای الکتریکی پیدا کند. اگرچه کارشناسان این کار را فرایندی انرژی‌بر قلمداد می‌کنند، مرسدس بنز بر تصمیم خود اصرار می‌ورزد.

کربن خنثی درحقیقت به میزان دی‌اکسیدکربن خالص منتشرشده در اتمسفر هنگام سوزاندن مواد گفته می‌شود. سوزاندن این مواد می‌تواند میزان گاز کربن منتشرشده ازطریق دی‌اکسیدکربن ذخیره‌شده در طول چرخه‌ی زندگی آن‌ها را جبران کند. به‌عبارت‌دیگر، چنین موادی «کربن خنثی» یا «کربن صفر» هستند و درمجموع بار کربن تولیدی را کاهش می‌دهند.

اُلا کالنیوس، مدیرعامل مرسدس بنز، در کنفرانس ویدئویی شبانه‌ی خود با رسانه‌های بین‌المللی گفت:

    اگر دی‌اکسیدکربن بسیار زیادی برای تولید آن استفاده کردید، از هدف خودرو الکتریکی دفاع می‌کنید. ما روی تولید باتری خودروی الکتریکی تمرکز کرده‌ایم. برای خودروهای الکتریکی جدید، مقدار انرژی مشخصی وجود دارد که صرف تولید سلول‌های باتری می‌شود.  

کالنیوس درباره‌ی مدل‌های آینده خودرو برقی و پلاگین هیبریدی و هیبریدی سنتی گفت:

    از باتری‌های دی‌اکسیدکربن خنثی قطعه‌سازان خود استفاده می‌کنیم.

مرسدس بنز در مسیر آماده‌سازی و عرضه‌ی حداقل ۱۰ مدل شاسی‌بلند و ون و خودرو الکتریکی به فناوری باتری برای افزایش تعداد مدل‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی نیاز دارد. مرسدس بنز کارخانه‌ی تولید باتری بسیار مدرنی در کامنز، نزدیک مرز آلمان با لهستان در شرق این کشور و کارخانه‌ی دیگری در چین تأسیس کرده است. سایر کارخانه‌های مرسدس بنز در اروپا و آمریکا در حال ساخت هستند.

یورگ بورزر، مسئول تولید مرسدس بنز، می‌گوید هر بسته‌ی باتری شامل ۳۸۴ سلول می‌شود که باید با دقت بسیار زیاد جوش لیزری داده شود. کارخانه‌ی باتری مرسدس بنز در کامنز تاکنون بیش از نیم‌میلیون بسته باتری برای خودروهای هیبریدی و نیم‌هیبریدی و خودروهای کاملا برقی تولید کرده است و این شرکت می‌گوید به‌زودی میزان تولید باتری را تنها در این کارخانه به ۵۰۰،۰۰۰ واحد در سال می‌رساند.

مرسدس بنز می‌گوید با وجود مصرف زیاد انرژی در فرایند ساخت بسته‌ی باتری برای خودروهای برقی، تعداد کارخانه‌های کربن خنثی برنامه‌ریزی‌شده در خارج از اروپا را گسترش می‌دهد که خط مونتاژ خودرو شاسی‌بلند برقی در ایالات متحده آمریکا را شامل می‌شود.

منبع:  caradvice

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄  14  =