کیف پول کالیبرای فیسبوک به اسم Novi تغییر یافت

کالیبرا که یکی از زیرمجموعه های فیسبوک و ارائه دهنده کیف پول لیبرا است به اسم نووی (Novi) تغییر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از کوین دسک، با نزدیک شدن به عرضه اکوسیستم پرداخت فیسبوک به اسم لیبرا، اسم و چشم انداز جدیدی برای یکی از زیرمجموعه های کلیدی و مهم مطرح شده است.

کالیبرا که یکی از زیرمجموعه های فیسبوک و ارائه دهنده کیف پول لیبرا است به اسم نووی (Novi) تغییر کرده است. نووی ترکیبی از دو کلمه با ریشه های لاتین novus به معنای جدید و via به معنای مسیر و روش است. اولین محصول کیف پول این شرکت به منظور نگهداری ارزهای دیجیتال مختلف لیبرا پس از فعال شدن برنامه فیسبوک است.

نووی با طراحی مجدد خواهد داشت که گفته می‌شود بیانگر حرکت سیال ارزهای دیجیتال است، اما هم چنان آیکن لیبرا در لوگوی خود را خواهد داشت.
نووی در بیانیه خود اذعان داشته است:

    اگرچه ما اسم خود را از کالیبرا تغییر داده ایم، اما تعهد بلندمدت خود برای کمک به مردم سراسر جهان به منظور دسترسی به خدمات مالی را تغییر نداده ایم.

نووی (Novi) هم چنین اندکی توضیح درباره نحوه کار خود نیز ارائه کرده است. این کیف پول دیجیتال به عنوان یک برنامه مستقل عمل خواهد کرد و هم چنین قابلیت مشارکت و همکاری با برنامه های پیام‌رسان واتس اپ (WhatsApp) و مسنجر (Messenger) ارائه خواهد داد.

طبق بیانیه اخیر، تراکنش های نووی در صدد ارسال پول به دوستان و خانواده به سهولت ارسال یک پیام است و هم چنین سریعا انجام خواهد شد و هیچ هزینه پنهانی نخواهد داشت. هرچند نووی جزییات کارمزد تراکنش های استاندارد را اعلام نکرده است.

تمام مشتریان نووی باید با استفاده از کارت های شناسایی صادر شده توسط دولت تایید شوند، در حالی که محافظت از اقدامات کلاهبردارانه نیز وجود خواهند داشت. این کیف پول در ابتدا برای کشورهای محدودی عرضه خواهد شد.

تاریخ عرضه هنوز مشخص نیست، اما این پروژه امیدوار است که پس از در دسترس قرار گرفتن شبکه لیبرا، نسخه اولیه نووی را عرضه کند.

این کیف پول و خدمات مالی آینده این پروژه، اکنون توسط نهاد جدیدی به اسم نووی فایننشال (Novi Financial) اداره خواهد شد. نووی فایننشال یکی از زیرمجموعه های فیسبوک است که مستقل از دفتر مرکزی فیسبوک در کالیفرنیا فعالیت خواهد داشت.

پروژه لیبرا با مجموعه ای موانع مواجه شده است، به طوری که قانونگذاران و دولت ها در خصوص خطراتی که این پروژه از لحاظ جرایم مالی به همراه خواهد داشت هشدار داده اند. بعضی از این نهادها حتی لیبرا را یک تهدید برای تسلط پولی دولت ها عنوان کرده اند. در سال ۲۰۱۹، مارک زوکربرگ مدیرعامل فیسبوک گفت که این شرکت که بخشی از بنیاد لیبرا است، در صورت عرضه زود هنگام پروژه، از آن کناره گیری خواهد کرد.

با توجه به وجود تمام موانع، مدل اصلی بنیاد لیبرا برای ارز دیجیتال خود که استیبل کوینی با پشتوانه سبدی از ارزهای سنتی و اوراق قرضه دولتی بود، در اواسط ماه آوریل تغییر کرد. پروژه لیبرا اکنون در صدد صدور تعدادی استیبل کوین بر اساس ارزهای سنتی در بازارهای مختلف است.

لیبرا همچنان برنامه هایی برای استیبل کوین چند ارزی دارد، اما توسط استیبل کوین های جدید پشتیبانی خواهد شد، نه به طور مستقیم توسط ارزهای سنتی.

مشکلات دیگری نیز وجود داشته است. در ماه ژوئن ۲۰۱۹، گزارش داده شد که شرکت های مهمی نظیر اوبر، پی‌پال، ویزا، (Stripe) استرایپ، MarcadoLibre، مسترکارت و Bookings.com از پروژه جدید ارز دیجیتال فیسبوک پشتیبانی خواهند کرد.

هرچند فشارهای وارده از جانب قانونگذاران آمریکا در ماه اکتبر باعث شد ‌که ویزا، مسترکارت و استرایپ از پروژه لیبرا کناره گیری کنند. هرچند از آن زمان تاکنون، اعضای جدیدی نظیر اولین نهاد دولتی به اسم تماسک (Temasek) به این پروژه اضافه شده اند. ماه گذشته نیز Checkout.com به این پروژه ملحق شد.

لیبرا به منظور هموار کردن مسیر قانونگذاری و عرضه خود، در صدد استخدام مسئولان سابق دولتی است و دو فرد از کارکنان سابق FinCEN را در هفته های اخیر جذب کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  35