افزایش ۳۴۰ درصدی ارزش تراکنش های بیت کوین در دارک وب طی سه سال

طبق گزارش شرکت فناوری بیت فیوری (Bitfury) ارزش کل بیت کوین های تراکنش شده در دارک وب طی یک سال گذشته ۶۵ درصد و طی سه سال گذشته ۳۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از فوربس، بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط پلتفرم تحلیل بلاک چین کریستال (Crystal) از شرکت بیت فیوری، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹، فروشندگان دارک نت مجموعا ۲۴۰ میلیون دلار بیت کوین به دست آورده اند. این مقدار در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته و به ۳۸۴ میلیون دلار رسیده است. با ادامه جذب بیت کوین توسط بازارهای دارک نت علیرغم اقدامات قانونگذاران، علاقه کاربران به بیت کوین اندکی فروکش کرده است.

فروشندگان دارک نت ۴۷,۰۰۰ بیت کوین در سه ماهه اول ۲۰۲۰ دریافت کرده اند که نسبت به سه ماهه اول سال گذشته کاهش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد. خریداران به سمت سایر ارزهای دیجیتال و آلتکوین هایی نظیر مونرو و لایت کوین کشیده شده اند. شاید دلیل این موضوع، فرار از میدان دید شرکت های تحلیل بلاک چین نظیر بیت فیوری باشد.

در این گزارش آمده است: کاهش بیت کوین های دریافت و ارسال شده ممکن است به دلیل افزایش محبوبیت استفاده از آلتکوین ها توسط نهادهای دارک نت است. با این حال، ارزش کلی تراکنش شده به دلیل افزایش قیمت بیت کوین، شاهد رشد چشمگیری بوده است.

طبق گفته های مارینا خاستووا (Marina Khaustova) مدیرعامل کریستال، گزارش بیت فیوری به طور ویژه بر بیت کوین معطوف است، هرچند کریستال می‌تواند بر بیت کوین کش، لایت کوین، اتریوم و تتر نظارت داشته باشد، اما شرایط برای مونرو مناسب نیست. این گزارش شامل اعداد و ارقام مرتبط با استفاده از آلتکوین ها نمی‌باشد، هرچند گزارش های آینده این مورد را لحاظ خواهند کرد.

اگرچه بیت کوین مقداری از سهم خود در این زمینه را به آلتکوین ها واگذار کرده است، اما هم چنان ارز رایج و غالب دارک وب است.

طبق اطلاعات بیت فیوری، اکثر افراد، بیت کوین ها را از صرافی هایی بدون پیش نیازهای احراز هویت ارسال می‌کنند. از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۴۵ درصد بیت کوین های ارسال شده به دارک نت از حساب های صرافی های بدون احراز هویت بوده اند. این مقدار ۳۰ درصد کمتر از سال ۲۰۱۷ است. فقط یک درصد از بیت کوین های دریافت شده در سال ۲۰۲۰ از سرویس های ترکیب کوین بوده اند.

سرمایه های ارسال شده بین بازارها نیز در روند صعودی بوده است و بنابر گزارش موجود، این موضوع نشان می‌دهد که کاربران دارک نت درصدد پنهان کردن انتقال بیت کوین در خود دارک نت هستند و می‌خواهند از خطر فاش شدن فعالیت های خود توسط نهادهای اجرا کننده الزامات FATF اجتناب کنند.

پس از آنکه این فروشندگان بیت کوین را دریافت می‌کنند، تمایل بسیار زیادی به ارسال آنها به ترکیب کننده کوین یا سایر بازارها دارند. در سه ماهه اول ۲۰۲۰، سرویس های ترکیب کننده ۲۰ درصد کل بیت کوین های خارج شده از بازارهای دارک نت را به خود اختصاص داده اند، در حالی که ۱۶ درصد کوین ها به سایر بازارها انتقال یافته است. ۴۶ درصد کوین ها نیز به صرافی های بدون نیاز به احراز هویت ارسال شده اند که این مقدار در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ تقریبا ۷۶ درصد بود.

بیت فیوری در ادامه خاطرنشان کرده است که ارزش کل بیت کوین های ارسال و دریافت شده از صرافی های دارای احراز هویت بیش از دو برابر شده و از ۳۶ میلیون دلار در سه ماهه اول ۲۰۱۹ به ۷۳ میلیون دلار در سه ماهه اول ۲۰۲۰ رسیده است. از طرف دیگر، شاهد افزایش فعالیت سرویس های ترکیب کوین به منظور پنهان سازی رد کوین ها در بلاک چین بوده ایم. در سه ماهه اول ۲۰۲۰ تقریبا ۶۷ میلیون دلار بیت کوین به این سرویس ها ارسال شده است که افزایش چشمگیری نسبت به سال ۲۰۱۷ را نشان می‌دهد.

خاستووا در پاسخ به این سوال که آیا کریستال می‌تواند تراکنش های کوین جوین را پیگیری کند گفت که توانسته اند تراکنش های این ترکیب کننده را تحت شرایط خاص رمزیابی و پیگیری کنند، هرچند همیشه قادر به این کار نیستند.

خصوصی ترین روش ها مونرو و بیت کوین حاصل از کوین جوین خواهند بود که به ارقام گفته شده می‌افزایند و می‌توانند میلیون ها تا صدها میلیون دلار در هر ماه به تراکنش های دارک نت اضافه کنند.

 

 

میهن بلاکچین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  40  =  50