نمازی راهی به پرداخت شد/ خلیلی به زیرساخت رفت/ چگینی حکم مدیرعاملی سیستم یاس گرفت

جابجایی برخی ژنرال‌ها در گروه بهسازان فردا

تنها یک روز بعد از برگزاری مجمع گسترده ترین شرکت زیرمجموعه گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا یعنی به پرداخت ملت، مدیران بانک ملت حکم های جابجایی برخی از ژنرال‌ها در راس هرم شرکت های زیر مجموعه گروه فناوری این بانک را ابلاغ کردند. احکامی که به نظر می رسید از قبل آماده شده بود و بلافاصله بعد از مجمع ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هنوز در خاطره ها هست که در 30 مرداد 96 محمدعلی ترابیان که سال‌ها مدیریت شرکت سیستم یاس ارغوانی  را بر عهده داشت راهی به پرداخت و تیکه بر صندلی زد که رستم شاه گشتاسبی بیش از ده سال بر آن تکیه زده بود. حالا سه سال از آن زمان گذشته و محمد رضا نمازی باز هم از شرکت سیستم یاس ارغوانی راهی به پرداخت شد و مدیریت این شرکت را بر عهده گرفت. حالا نوبت خلیلی بود که باید راهی شرکت دیگری شود.

در 30 مرداد 96 رستم شاه گشتاسبی جای خود را به ترابیان داد و خود به مدت یک سال به سیستم یاس رفت بعد از یک سال جای خود را به نمازی داد و به شرک زیرساخت رفت حدود یک سالی می شود که مجدد جای خود را به مدنی زاده داده و به جایی رفته که کارش را از آنجا آغاز کرده بود، یعنی بانک ملت. گشتاسبی یک سالی می شود که ریاست اداره کل زیر ساخت و نرم افزار بانک ملت را بر عهده دارد.

27 تیر 97

دقیقا زمانی که نمازی راهی سیستم شد خلیلی نیز از بانک ملت ماموریت یافت تا مدیرعاملی به پرداخت را بر عهده گیرد. البته او چند سالی عضویت در هیات مدیره این شرکت را در کارنامه داشت.. روز شنبه مورخ 27 تیرماه بود که آیین تکریم محمد علی ترابیان مدیرعامل سابق شرکت به پرداخت ملت و رستم شاه گشتاسبی مدیرعامل سابق شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی و معارفه شهریار خلیلی و محمد رضا نمازی به عنوان مدیران عامل جدید این شرکت ها برگزار شد.

و امروز 24 اردیبهشت است که آیین تکریم شهریار خلیلی مدیرعامل سابق شرکت به پرداخت ملت و محمد رضا نمازی مدیرعامل سابق شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی و معارفه نمازی و سیامک گودرزوند چگيني به عنوان مدیران عامل جدید این شرکت ها برگزار شده است.

همانطور که دو پاراگراف بالا را مقایسه کنید شباهت های زیادی با هم دارند.

همکاری های نزدیک و دوساله نمازی و خلیلی باعث شده نمازی اشراف نسبی به امور شرکت به پرداخت داشته باشد و احتمالا دیگر موازی کاری‌هایی که هر ازگاهی موجبات اختلاف نظر دو مدیر را فراهم می‌کرد دیگر رخ ندهد. چرا که مدیرعامل جدید یاس یعنی گودرزی دو سالی می شود با نمازی به صورت مستقیم کار کرده است.

گشتاسبی درباره نمازی چه گفت

در سال 97 شاه گشتاسبی درباره نمازی گفته بود: آقای نمازی علاوه بر مدیریت به ادبیات بانکداری نیز اشراف خاص داشته و می تواند اهداف شرکت را در قالب بازار و تجاری سازی هدایت کند. همچنین شرکت سیستم یاس ارغوانی در میان شرکت های بانک ملت در رده اول قرار داشته و حجم زیادی از پذیرنده ها را دارد.

در آن زمان نمازی هم یاس ارغوانی را بزرگترین شرکت IT در گروه هلدینگ بهسازان ملت دانسته و گفته بود از آنجایی که اهداف سایر شرکت ها به عملکرد شرکت یاس ارغوانی گره خورده است، باید برای رشد و پیشرفت همدلی و همکاری کنیم.

حالا نمازی به به پرداخت آمده تا هم نوایی که مد نظر دارد بین به پرداخت و سیستم یاس برقرار کند.

شرکت به پرداخت فعالیت خود را از سال 1384 بعنوان ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی (PSP(Payment Service Provider با اخذ مجوز از بانک مرکزی آغاز کرد، همچنین پس از تشکیل شرکت شاپرک در سال 1391 مجوزهای لازم را از شرکت مذکور اخذ کرد.

شرکت به پرداخت در زمینه های ذیل فعالیت می‌نماید:

– ارائه خدمات پرداخت از طریق پایانه های فروشگاهی (EFT-POS)
– ارائه خدمات پرداخت از طریق شبکه پرداخت اینترنت (IPG)
– ارائه خدمات پرداخت از طریق سامانه پاسخ صوتی محاوره‌ای (IVR)
– ارائه خدمات پرداخت از طریق کد دستوری #741*
– ارائه خدمات پرداخت از طریق برنامه موبایلی سکه
– ارائه خدمات پرداخت و بانکی از طریق دستگاه خودپرداز (ATM)
– ارائه خدمات پرداخت و بانکی از طریق پایانه غیر نقدی (Kiosk)
– ارائه خدمات پرداخت و بانکی از طریق پوز شعبه (PINPAD)
– ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی بهای سوخت

چگینی جایگزین نمازی

همچنین در شرکت یاس سيامک گودرزوند چگيني ( برادر فریبرز گودرزوند چگینی مدیرعامل سابق شرکت بهسازان ) معاون پشتیبانی شرکت سیستم یاس ارغوانی حکم مدیرعاملی این شرکت را دریافت کرده است.

شركت مهندسی سیستم یاس ارغوانی را باید بخش زیرِ آب کشتی پهناور نظام پرداخت بانک ملت دانست.

این شرکت در سال 1376 تاسیس و با  پیوستن به مجموعه‌ی شرکت‌های آی‌تی بانک ملت در حال حاضر مسئولیت های زیر را عهده دار شد.
–    تجهیز جایگاه‌های عرضه‌ی سوخت کشور به سیستم پرداخت الکترونیکی بانک ملت
–    پشتیبانی و خدمات سرویس و نگهداری فنی از سامانه‌ی پرداخت الکترونیکی جایگاه‌ها
–    پشتیبانی و بازاریابی پذیرندگان فروشگاهی بانک ملت  
–    پشتیبانی فنی شعب بانک ملت از طریق میز کمک متمرکز

خلیلی در زیرساخت

خلیلی از جمله کارشناسانی است که زیر نظر علیرضا لگزایی رشد کرده و قابلیت های خود را بارها نشان داده و سال‌ها نیز عضو هیات مدیره شرکت به پرداخت بوده است به همین خاطر وی ماموریت یافت تا مدیریت شرکت زیرساخت، یکی دیگر از شرکت های زیرمجموعه گروه بهسازان فردا را بر عهده گیرد. وی جایگزین مدنی زاده شد که حدود یک سال پیش جایگزین نوزوزی در این شرکت شده بود.

شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی، فعالیت خود را از سال 1390 در زمینه ارائه خدمات طراحی، عملیات و راهبری زیرساخت‌های ارتباطی و شبکه‌های کامپیوتری، خدمات تخصصی مراکز داده، امنیت اطلاعات و سرویس ها، آغاز کرد و آخرین حلقه از زنجیره اصلی ارزش در گروه بهسازان فردا محسوب می‌شود.

از جمله فعالیت های این شرکت طراحی، عملیات و راهبری شبکه در مقیاس بزرگ، ارائه راه‌حل‌های بهینه به‌منظور پیاده‌سازی زیرساخت در مراکز داده، طراحی و مدیریت مراکز داده هوشمند و سیستم مانیتورینگ، ارائه روش‌های بهینه برای مدیریت و کنترل پهنای باند، طراحی و پیاده‌سازی شبکه WAN بر اساس پروتکل‌های متناسب با ساختار شبکه سازمان، دوربین‌ های مداربسته و سیستم‌های کنترل تردد، طراحی ساختار و زیرساخت های مورد نیاز مرکز عملیات امنیت(SOC)، شناسایی و تدوین فهرست آسیب پذیری ها و تهدیدات، انجام تست نفوذ و کشف آسیب پذیری ها، کشف جرایم سایبری، زیرساخت های مجازی و داده های عظیم است.

در مراسم تکریم و تودیع چه گذشت

مراسم تودیع شهریار خلیلی، مدیرعامل پیشین شرکت به‌پرداخت ملت و معارفه محمدرضا نمازی، مدیرعامل جدید این شرکت روز چهارشنبه 24 اردیبهشت با حضور علی حکیم‌جوادی، مدیرعامل هلدینگ فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا و تعدادی از اعضای هیأت‌مدیره شرکت به‌پرداخت ملت در محل سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

مدیرعامل هلدینگ فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا در این مراسم با بیان این‌که ایام پس از برگزاری مجمع عمومی بهترین موسم برای تغییر و تحولات مدیریتی در شرکت‌ها است و آغاز سکان‌داری مدیران جدید است .

حکیم‌جوادی با اشاره به سهم 2هزار میلیارد تومانی شرکت به‌پرداخت ملت از سبد درآمدی هلدینگ بهسازان فردا، افزود: آقای نمازی این تجربه و توانمندی را دارند که با حفظ و افزایش سهم بازار به‌پرداخت به توسعه سبد درآمدی هلدینگ و رشد قیمت سهام به‌پرداخت در بازار سرمایه کمک کنند.

وی ارزش بازار شرکت به‌پرداخت را 7هزار میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: به‌پرداخت ویترین هلدینگ بهسازان برای بانک ملت و مجموعه‌های بیرون از هلدینگ و بانک است، تا جایی که مجموعه‌های دیگر علاقه‌مند به همکاری با هلدینگ بهسازان خواهان آن هستند که این همکاری را از طریق به‌پرداخت آغاز کنند.

مدیرعامل هلدینگ بهسازان فردا با اشاره به هدف‌گذاری این هلدینگ برای شرکت به‌پرداخت ملت به‌منظور کسب رتبه تک‌رقمی در رده‌بندی جهانی نشریه معتبر و بین‌المللی «نیلسون ریپورت» بیان کرد: به‌پرداخت درحال‌حاضر در رتبه پانزدهم این رده‌بندی قرار دارد و در راه کسب این رتبه همواره شرکت یاس در کنار به‌پرداخت قرار داشته است.

وی با بیان این‌که در دوره مدیریت خلیلی رشد منفی سهم بازار به‌پرداخت متوقف شد، تصریح کرد: حضور فعال و جدی رقبا و تلاش‌های همه‌جانبه آن‌ها ازجمله برقراری ارتباطات بالادستی برای سهم‌گیری از بازار موجب شده بود طی یکی‌، دو سال رشد سهم بازار این شرکت منفی شود، اما طی سال گذشته این روند نزولی با همکاری نزدیک و تنگاتنگ شرکت یاس با این شرکت متوقف شد و روند صعودی با شیب ملایم آغاز شد.

حکیم‌جوادی با اشاره به ورود قدرتمند به‌پرداخت به بازارهای موبایلی و اینترنتی به‌ویژه با اپلیکیشن «سکه» افزود: در مجمع امسال این شرکت ما موفق به جلب رضایت سهامداران شدیم و در مقایسه با مجمع دو سال پیش با کمترین چالش روبه‌رو بودیم که البته تا حدودی نیز مرهون رشد کلی بازار سرمایه در کشور نیز هست.

وی تأکید کرد: هرچند آقای خلیلی این شرکت را روبه‌رشد تحویل دادند، اما انتظار ما برای به‌پرداخت رشدی بسیار بیش از این‌ها در آینده است.

مدیرعامل هلدینگ بهسازان فردا همچنین با اشاره به تعاملات خوب و گسترده محمدرضا نمازی با بانک ملت و مجموعه‌های برون‌سازمانی اظهار داشت: تجربه آقای نمازی در حوزه پذیرندگی و بازار بسیار ارزشمند است و برای شرکت به‌پرداخت بسیار قابل اتکا خواهد بود و ما امیدوار به چندبرابر شدن سهم بازار به‌پرداخت در آینده نزدیک با حضور ایشان هستیم.

در این مراسم همچنین محمدرضا نمازی، مدیرعامل جدید شرکت به‌پرداخت ملت نیز با اشاره به حضور قبلی خود در هیأت‌مدیره این شرکت، اظهار داشت: خوشحالم که پس از یک سال و نیم بار دیگر در محل شرکت به‌پرداخت ملت حضور یافته‌ام و شرکتی را تحویل می‌گیرم که زحمات بسیاری برای آن کشیده شده و در زمینه‌های مختلف کارهای بسیاری انجام داده است.

وی با تشکر از فعالیت‌های مدیرعامل و معاونت مالی و اداری گروه بهسازان فردا برای بازارگردانی و افزایش سهم به‌پرداخت ملت در بازار سرمایه و تعاملات مؤثر اعضای هیأت‌مدیره، مدیرعامل و کارکنان این شرکت، افزود: خوشبختانه در نتیجه این همکاری‌ها موفق به افزایش سهم درصد تراکنش‌های خرد شدیم و به‌رغم توقف نسبی تراکنش‌ها در اسفند ماه و بروز کرونا و افت شدید تراکنش‌ها در اسفندماه گذشته که در سال‌های قبل افزایش سه‌برابری داشت، موفق به افزایش یک‌میلیاردی تراکنش‌ها تنها از طریق دستگاه‌های پوز شدیم.

نمازی با تأکید بر ضرورت بهینه‌سازی ترکیب مشتریان و پذیرندگان به‌پرداخت، ادامه داد: برخی مشتریان به دلیل بداخلاقی رقبای بزرگ و بازارشکنی‌های پرهزینه ‌آن‌ها، ما را ترک کردند، اما با حمایت‌های هر دو مجموعه و آقای حکیم‌جوادی بتوانیم ترکیب مشتریان و پذیرندگان خود را بهینه کرده و تارگت تک‌رقمی به‌پرداخت ملت در رنکینگ نیلسون‌ریپورت را محقق کنیم.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  36