احراز هویت مشتریان بورسی در سامانه سجام الکترونیکی می شود

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار:

هم اکنون در دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک و همچنین کارگزاری‌ها بانک‌های صادرات، آینده، بانک شهر، نسبت به صدور کد بورسی و احراز هویت اقدام می‌شود و مردم به راحتی می‌توانند از این طریق اقدام کنند.به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دستور داده‌ایم، ظرف یکی دو روز آینده به صورت آنلاین و غیرحضوری فرآیند احراز هویت مشتریان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان ، سجام را انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حسن قالیباف‌اصل، رئیس سازمان بورس اوراق بهادار، در پاسخ به این پرسش که آیا بازار سرمایه عمق کافی برای ورود نقدینگی جدید و  جذب مشتریان جدید بورسی پیدا کرده است،‌ گفت: بازار سرمایه در حال حاضر بزرگ شده است، حجم بازار به ۴۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، با توجه به اینکه مردم نسبت به سرمایه‌گذاری در بورس اقبال پیدا کرده‌اند، ورود نقدینگی زیادی به بورس مشاهده می‌شود که این یک فرصت است.

وی گفت: مردم حاضر به سرمایه‌گذاری در بورس شده‌اند و الان نشان می‌دهد که بازار کشش جذب عرضه‌های اولیه شرکت‌ها را دارد و فرصت تأمین مالی توسط شرکت‌ها در بورس وجود دارد.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: ‌دولت از طریق سازمان خصوصی‌سازی به واگذاری شرکت‌ها می‌پردازد، همچنین بنگاه‌های زیرمجموعه بانک‌ها فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در بورس پیدا کرده‌اند، شرکت‌ها می‌توانند به راحتی از طریق بورس تأمین مالی انجام دهند و بنگاه‌های بورسی می‌توانند از فرصت نقدینگی موجود در بازار به افزایش سرمایه و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های خود بپردازند.

قالیباف‌اصل این را هم گفت:‌ شرکت‌های جدید هم با توجه به رونق بازار سرمایه می‌توانند، در بازار حاضر شده و به عرضه اولیه سهام خود اقدام کنند و از این طریق به افزایش سرمایه بپردازند.

به گفته وی، فرصت مناسبی برای تأمین مالی شرکت‌های بورسی از طریق بازار سرمایه فراهم شده است، تقاضا برای خرید سهام در بازار وجود دارد، بنابر این باید سهام ارزنده در بازار عرضه شود و شرکت‌ها نیز می‌توانند با نقدینگی جمع‌اوری شده در بازار به تأمین مالی بپردازند.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار همچنین در پاسخ به این پرسش که ارزش معاملات یک روز بورس و فرابورس به حدود ۱۸.۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد، آیا جذب شرکت‌های بورسی می‌شود، گفت: افرادی که در بورس خرید و فروش می‌کنند، با پول‌های ریز و خرد وارد می‌شوند و ارزش این معاملات در برخی روزها بالای ۱۸ هزار میلیارد تومان شده است، این پول یک بخش به سهامداران نهادهای بزرگ می‌رسد، گاهی اشخاص این سهام را می‌خرند، همچنین سازمان خصوصی‌سازی و دولت به تأمین مالی می‌پردازد،‌اما به طور متوسط هر روز ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول جدید وارد بورس می‌شود.

به گفته وی، شرکت‌های حقوقی سهام می‌فروشند و در جایی که نیاز دارند، به تأمین مالی می‌پردازند که البته نباید فقط به تأمین مالی اکتفا کنند، بلکه شرکت‌های بورسی به افزایش سرمایه بپردازند و از طریق عرضه‌های اولیه سهام و انتشار اوراق مشارکت توسط نهادهای عمومی و سرمایه‌گذاری نهادها به تأمین مالی بپردازند و از طرفی به تعادل‌بخشی بازار کمک کنند.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: فرصت طلایی در بازار سرمایه با حضور مردم و سرمایه‌های خرد فراهم شده است و بعد از اینکه سهام عدالت آزاد شد، مردم در بورس حاضر می‌شوند و حتی حضور مردم در بورس توسط مقامات بالاتر در کشور توصیه شده است و شرکت‌ها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند، باید گسترش فرهنگ سهامداری در کشور انجام شود.

* رکورد مشتریان بورس شکسته شد

قالیباف‌اصل با اشاره به آخرین عرضه اولیه در بورس گفت: در عرضه اولیه یک پگاه گیلان ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر خریدار سهام بودند که نشان می‌دهد مردم از بورس استقبال کرده‌اند، در حال حاضر ۱۱ میلیون نفر در کشور کد معاملات بورسی دارند و این پتانسیل بسیار خوبی در کشور به شمار می‌رود.

وی در مورد اینکه به واسطه حضور مردم در بورس در کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک ازدحام ایجاد شده است آیا قصد ندارید کارگزاری‌ها را زیاد کنید، گفت: الان در دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک و همچنین کارگزاری‌ها بانک‌های صادرات، آینده، بانک شهر، نسبت به صدور کد بورسی و احراز هویت اقدام می‌شود و مردم به راحتی می‌توانند از این طریق اقدام کنند.

وی این را هم گفت:‌به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دستور داده‌ایم، ظرف یکی دو روز آینده به صورت آنلاین و غیرحضوری فرآیند احراز هویت مشتریان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان ، سجام را انجام دهد.

 

 

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

77  −  70  =