اختلاف ۶ درصدی مبلغ تراکنش های شاپرکی بین دو شرکت اول بازار PSP

بولتن اقتصادی شاپرک فروردین99 منتشر شد

جدیدترین گزارش اقتصادی شاپرک حاکی از آن است که شرکت “به پرداخت ملت” با سهم 22/43 درصدی از تعداد تراکنش‌ها و سهم 25/44 درصدی از مبلغ آنها همچنان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست هر دو بازار قرار گرفته است. اختلاف سهم مبلغی بیش از 6 درصدی بین دو شرکت نخست بازار, نقش شرکت “به پرداخت ملت” را در میزان ارزش ریالی تراکنش‌های پرداخت کارت به روشنی نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، گزارش اقتصادی شاپرک به‌ صورت دوره‌ای در راستای رسالت شاپرک مبنی بر اطلاع‌رسانی در فضای پرداخت الکترونیک کشور منتشر می‌شود و هدف از انتشار آن کمک به فعالان حوزه پرداخت الکترونیک کشور در عرصه‌های تصمیم‌گیری و اجرایی است.

بر اساس این گزارش، شرکت "به پرداخت ملت" با سهم 22/43 درصدی از تعداد تراکنش‌ها و سهم 25/44 درصدی از مبلغ آنها همچنان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست هر دو بازار قرار گرفته است.

اختلاف سهم مبلغی بیش از 6 درصدی بین دو شرکت نخست بازار, نقش شرکت "به پرداخت ملت" را در میزان ارزش ریالی تراکنش‌های پرداخت کارت به روشنی نشان میدهد. این در حالیست که شاخص فوق در مولفه تعدادی رقمی در حدود سه درصد است.

مقایسه دو شکل بالا با شکل‌های مشابه در گزارش اسفند ماه سال 98، حکایت از آن دارد که نوسانات این سهم‌ها در مولفه تعدادی چندان قابل توجه نبوده و تغییری در ترتیب شرکت‌ها بر حسب بیشترین میزان رخ نداده است. در مولفه سهم مبلغی شاهد جابه‌جایی بین شرکت‌های "آسان پرداخت پرشین" و "پرداخت الکترونیک سداد" و دو شرکت "پرداخت نوین آرین" و "سایان کارت" بوده‌ایم.

سهم شرکت‌های PSP از بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش

در فروردین ماه شرکت "به پرداخت ملت" همچنان با پوشش 23/07 درصد از بازار تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی، بالاترین سهم را در اختیار خود دارد. همچنین شرکت "آسان پرداخت پرشین" با کسب 27/57 درصد از سهم بازار تراکنش‌های اینترنتی، به عنوان ارائه دهنده ی خدمات به بیشترین تعداد تراکنش‌های مذکور محسوب میشود.

همین شرکت با پوشش 30/78 درصدی از سهم تعدادی تراکنش‌های موبایلی به عنوان دارنده ی بالاترین سهم در بازار تراکنش‌های موبایلی شناخته شده است.

بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی تراکنش‌های تمامی ابزارهای پذیرش به شرکت "آسان پرداخت پرشین" تعلق دارد. سهم این شرکت در ابزار کارتخوان فروشگاهی در فروردین ماه 99 نسبت به ماه گذشته، رقم مثبت 0/48 درصد گزارش شده است. سهم تعدادی تراکنش‌های اینترنتی این شرکت با کاهش 3/71 درصدی بیشترین اختلاف را نسبت به ماه گذشته رقم زده است. این شرکت در ابزار پذیرش موبایلی نیز با 0/82 درصد کاهش، بیشترین تفاضل را نشان می‌دهد.

سهم هر شرکت PSP از تعداد تراکنش‌های هریک از ابزارهای پذیرش

این گزارش، مبین آن است که در فروردین ماه تغییری در شرکت‌های دارنده ی بیشترین سهم بازار مبلغی در هیچ یک از ابزارهای کارتخوان فروشگاهی، اینترنتی و موبایلی نسبت به ماه گذشته رخ نداده است.

در این ماه همچنان شرکت "به پرداخت ملت" با پوشش 21/39 درصدی از مبالغ بازار کارتخوان فروشگاهی بالاترین سهم را در اختیار خود دارد. این شرکت با رقمی معادل با 40/53 درصد بیشترین سهم بازار مبلغی تراکنش‌های اینترنتی را نیز کسب نموده است.

در ابزار پذیرش موبایلی شرکت "آسان پرداخت پرشین" با پوشش 35/31 درصدی بخش قابل توجهی از بازار مبلغی تراکنش‌های این ابزار را پشتیبانی می‌نماید.

بیشترین اختلاف بین سهم مبلغی تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی در ماه فرودین 99 نسبت به اسفند 98 در شرکت "آسان پرداخت پرشین" با 1/29 درصد افزایش گزارش شده است. شرکت "تجارت الکترونیک پارسیان" در ابزارهای پذیرش اینترنتی با 6/34 درصد کاهش و شرکت "پرداخت الکترونیک سامان" در ابزار پذیرش موبایلی با 1/37 درصد کاهش بیشترین تفاضل سهم را نشان می‌دهد.

سهم بازار هر بانک پذیرنده از کل مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت

بر اساس این گزارش، "بانک ملت" با سهم 80 / 22 درصدی از تعداد تراکنش‌ها و سهم 04 / 25 درصدی از مبلغ تراکنش‌ها، همچنان با اختلاف زیاد، بالاترین سهم از پذیرش تراکنش‌های بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست در بین تمام بانک‌های پذیرنده قرار گرفته است.

 

نسخه PDF  گزارش اقتصادی فروردین ماه شاپرک را از دریافت فایل دریافت کنید.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ⁄    =  1