دبیر کارگروه فیلترینگ رسما از سمت خود خداحافظی می‌کند

«جواد جاویدنیا» سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و دبیر کارگروه فیلترینگ، در نامه‌ای پرگلایه که در کانال رسمی خود در پیام‌رسان‌های بومی منتشر کرد، رسما گفت که از این سمت خداحافظی می‌کند. او در ۲۱ مهر سال ۹۷ جایگزین «عبدالصمد خرم‌آبادی» شده بود و اخبار غیر رسمی حکایت از آن دارند که او به سمت معاونت قضایی دادگستری استان تهران منصوب شده است. دادستانی کل کشور هنوز به شکل رسمی خبر این جابه‌جایی و همچنین جایگزین جواد جاویدنیا را منتشر نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مهر ماه سال ۹۷ بود که جواد جاویدنیا پس از «عبدالصمد خرم‌آبادی» جایگزین سرپرست معاونت فضای مجازی کشور شد. او طی دوره فعالیت خود سعی کرد ارتباط خوبی با کسب‌وکارهای مجازی داشته باشد و در زمان او اتفاق‌های مختلفی رخ داد. صدور بخش‌نامه و ابلاغ آن به تمامی دادستانی‌های کل کشور برای جلوگیری از فیلتر کسب‌وکارها بدون اطلاع‌رسانی آنها براساس قانون جرایم رایانه‌ای، مسدود شدن سایت‌های دانلود فیلم، ارائه پیش‌نویس مسائل حقوقی VPN قانونی، عدم دسترسی به اطلاعات استارتاپ‌ها از سوی نهادهای مختلف مگر با حکم قضایی از جمله اقداماتی است که در زمان سرپرستی او بر این معاونت انجام شده است.

اکنون جواد جاوید‌نیا، در متن انتقادی که در پیام‌رسان‌های بومی منتشر ساخته تاکید کرده تلاش‌هایی برای بهبود فضای مجازی داشته اما جلوی این تلاش‌ها گرفته شده است. به نظر می‌رسد یکی از گلایه‌های اصلی جاویدنیا، مربوط به شبکه اجتماعی «اینستاگرام» است چراکه او در یادداشت خود به «لایوهای متعفن اینستاگرام» تاکید کرده و گفته:

«ای کاش کسانی که از مسئولیت داشتن فقط فریاد زدن بی عمل را آموخته اند  لحظه‌ای غیرت کنند و این لایوها را ببینند و با خود بگویند با شیوه عملکرد خود چه بر سر نسل جوان کشور آورده‌اند؟»

این بخش از صحبت‌های جاویدنیا با اینکه رسما مخاطبی ندارد اما به نظر می‌رسد خطاب او به وزارت ارتباطات است. گفتنیست اسفندماه ۹۷ بود که او از از تشکیل پرونده قضایی برای وزیر ارتباطات به خاطر عدم توجه جهرمی به تذکرات متعدد در خصوص اجرای قوانین و مصوبات کارگروه فیلترینگ و همچنین شورای عالی فضای مجازی خبر داده بود.

جاوید‌نیا همچنین در ادامه این یادداشت به صورت ضمنی دلیل جابه‌جایی‌اش در این سمت را اعلام کرده و گفته زمانی که نمی‌تواند ماموریتش را در مسئولیتی که به او محول شده انجام دهد، حاضر نیست در آن مسئولیت باقی بماند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  3  =