احراز هویت برای دریافت سیم کارت رایگان درب منزل انجام می‌شود

صدور سیم کارت آنلاین دقیقا همان مراحل احراز هویت و دریافت مدارک را دارد اما این کار به شکل برخط انجام می‌شود. مدارک توسط اپراتورها و با قوانینی که برای فروش سیم‌کارت دارند چک می‌شود و در نهایت مامور پست زمان تحویل بسته با اصل مدارک شناسایی سرپرست خانوار را احراز هویت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، «حسین فلاح جوشقانی»، رییس سازمان تنظیم مقررات با بیان این که اپراتورها بدون هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات تصمیم گرفتند سیم کارت های رایگان را ارائه کنند، گفت: اپراتورها با نیت خیر و با این پیش فرض که افراد متقاضی وام یک میلیون تومانی ممکن است جزو اقشار ضعیف جامعه باشند، تصمیم گرفتند سیم کارت‌ها را به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار بدهند. این اتفاق باعث شلوغی عجیب دفاتر فروش شد. شلوغی و صف‌هایی که با پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند همخوانی نداشت.


پس از ازدحام مردم در مقابل باجه‌های خدمات الکترونیک دولت برای دریافت سیم‌کارت‌های رایگان و نگرانی کادر درمانی کشور بابت شیوع ویروس کرونا، به دستور وزیر ارتباطات مقرر شد تا اپراتور‌ها سیم‌کارت‌های رایگان را به صورت غیرحضوری به مردم ارائه کنند.

اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول در این راستا ثبت نام برای سیم‌کارت‌های رایگان را از طریق سایت و به صورت غیرحضوری انجام می‌دهند و مشترکان نیز پس از طی مراحل پستی، سیم کارت رایگان را درب منزل خود تحویل می‌گیرند.

احراز هویت این ثبت نام نیز در شرایط فعلی توسط نیرو‌های پستی و در هنگام تحویل سیم‌کارت، درب منزل صورت می‌گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  2