آغاز به کار ۲۰درصد از فعالان صنف طلاجواهر در راسته خیابان‌ها

رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران از تعطیلی بیش از نیمی ازطلافروشان به دلیل کرونا خبر داد و گفت: از امروز حدود ۲۰ درصد فعالان این صنف و واحدهایی که در راسته خیابان هستند امکان آغاز فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ‌با توجه به تعطیلی تمامی واحدهای تجاری در یک ماه گذشته، امروز اولین روزی است که صنوف می توانند فعالیت محدود خود را آغاز کنند البته صنوف و کسب و کارهایی که در سطح شهر و محیط هایی غیر مسقف هستند و کسب و کارهایی که در پاساژهای تجاری، مال ها و حتی بازار بازرگ تهران هم، برای جلوگیری از تجمع مردم، همچنان تعطیل هستند.

اما در این بین یکی از صنوفی که به دلایل امنیتی و فعالیت خاص این صنف، اغلب در پاساژها و بازارها قرار دارند، صنف طلا فروشان است که تنها بخش اندکی از این واحدها در سطح شهر فعالیت دارند و با شرایط اعلام شده، اکثر واحدهای این صنف همچنان تعطیل هستند.

در همین راستا، ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر دراینباره، توضیح داد: از امروز حدود ۲۰ درصد همکاران ما فعالیت خود را آغاز کرده اند و فقط واحدهایی که در راسته خیابان هستند امکان آغاز فعالیت دارند.

وی افزود: اما واحدهایی که در بازارها، پاساژها و واحدهای مسقف هستند همچنان تعطیل هستند و به دنبال راه حلی برای حل مشکلات آن ها و فعالیت تحت چارچوب خاصی هستیم که لازمه آن چند روزی تامل و صبر است.

به گفته این فعال حوزه طلا و جواهر، حدود ۸۰ درصد واحدهای طلافروشی در پاساژها و مابقی به صورت پراکنده در سطح شهر در حال فعالیت هستند.

محمدولی درباره فعالیت کارگاه‌ها و کارخانجات تولید مصنوعات طلا، توضیح داد: واحدهای تولیدی طلا و جواهر نیز به روال و عرف بازار، تا زمانی که بازار طلا تهران بسته باشد، واحدها نیز تعطیل هستند و خود این واحدها نیز رغبتی برای فعالیت ندارد اما منع قانونی برای فعالیت آن‌ها وجود ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =