استفاده از خدمات سامانه «پست کتاب» در طرح «عبور از کرونا با کتاب»

تا پایان اردیبهشت 99 تمدید شد

فرصت استفاده از خدمات سامانه «پست کتاب» در طرح «عبور از کرونا با کتاب» تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، با اختصاص بخشی از یارانه کتاب به حمایت از سامانه «پست کتاب» در طرح «عبور از کرونا با کتاب» که با هدف ایجاد عدالت در دسترسی به کتاب برای همه شهروندان ایجاد شده است، برای ارسال هر بسته پستی کتاب در این  سامانه تا دو کیلوگرم بابت سفارش صرفا مبلغ ۳۰هزار ریال دریافت می شود و مابقی مبلغ از محل یارانه کتاب توسط خانه کتاب به شرکت پست پرداخت خواهد شد.

در دوره زمانی ۲۵ اسفند سال گذشته تاکنون ۳۱ هزار بسته کتاب از طریق این سامانه ارسال شده است که این رقم معادل فعالیت ۶ ماه از سال ۱۳۹۸است. تا اواسط اسفند ۱۳۹۸، ۴۵۰ فعال حوزه کتاب و نشر شامل ناشر، کتابفروشی و فروشگاه اینترنتی در سامانه پست کتاب عضو شده بودند که با اجرای طرح «عبور از کرونا با کتاب» تعداد اعضا با رشد ۵۰درصدی به ۶۵۹ فعال شامل ۴۵۲ناشر، ۱۰۶کتابفروشی و ۱۰۱فروشگاه اینترنتی کتاب رسیده است.

در دوره زمانی۲۵ اسفند سال ۱۳۹۸ تا  ۲۵ فروردین سال جاری، به حدود ۴ هزار منطقه روستایی کتاب ارسال شده است که طولانی ترین مسیر ارسال کتاب از تبریز تا میناب- ۱۹۸۸کیلومتر- وزن۲ کیلو مبلغ ۳ هزار تومان محاسبه شده است.  بیشترین میزان ارسال کتاب در این طرح متعلق به  تهران، قم و خراسان رضوی و بیشترین دریافت کنندگان کتاب در تهران، اصفهان و فارس بوده اند.

ناشران، کتابفروشان، توزیع کنندگان، فروشگاه های اینترنتی کتاب و فعالان تولید و فروش کتاب، در صورت داشتن پروانه کسب و کار معتبر می توانند برای استفاده از این تخفیف از طریق سایت خانه کتاب یا سامانه یادشده نسبت به ثبت نام و عضویت اقدام کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  9  =