غول جستجوگر، خدمات مالی «گوگل کارت» ارائه می‌دهد/ متفاوت از اپل کارت

گوگل می‌گوید در حال بررسی راه‌کاری‌هایی هست که به همراه شرکای خود مثل بانک‌ها و اتحادیه‌های کارت‌های نقدی و اعتباری در آمریکا، روشی هوشمند برای بررسی حساب‌ مالی از طریق اپ گوگل پی ارائه کند. شرکای اصلی گوگل در این راه، سیتی و SFCU هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پس از موفقیت اپل در راه‌اندزی سرویس مالی «اپل کارت»، به نظر می‌رسد گوگل هم قصد دارد خدمات مالی به کاربران خود ارائه دهد. البته تفاوت‌هایی میان سرویس جدید این کمپانی با اپل کارت وجود دارد.

مهمترین تفاوت میان ایده گوگل و اپل کارت، در نوع ارائه خدمات آن‌هاست. اپل با ارائه کارت اعتباری (Credit Card) و بازپرداخت‌های روزانه، مستقیما به رقابت با بانک‌ها پرداخته در حال که غول جستجو قصد دارد کارت نقدی (Debit Card) به کاربران اندروید ارائه کند. رویه این کمپانی بیشتر مشابه دیگر شرکت‌های صادر کننده کارت‌های نقدی بازار بوده که به دارندگان آن‌ها اجازه می‌دهند حساب خود را مدیریت کرده و جزئیات دخل و خرج خود را مشاهده کنند.

در کنار کارت نقدی فیزیکی، گفته می‌شود گوگل به فکر نسخه دیجیتالی آن نیز هست و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا در صورت مفقود شدن کارت، با قفل کردن آن همچنان به کمک نسخه دیجیتالی که در اپ گوگل پی قرار دارد، خرید‌های خود را انجام دهند. این کار به کمک یک توکن احراز هویت مجازی صورت می‌گیرد که ارتباط مستقیمی با شماره کارت فیزیکی ندارد.

البته خود گوگل هنوز اطلاعات رسمی در رابطه با ورود به سرویس‌های مالی را تایید یا رد نکرده و می‌گوید:

    «ما در حال بررسی راه‌کاری‌هایی هستیم که به همراه شرکای خود مثل بانک‌ها و اتحادیه‌های کارت‌های نقدی و اعتباری در آمریکا، روشی هوشمند برای بررسی حساب‌ مالی از طریق اپ گوگل پی ارائه کنیم. شرکای اصلی ما در این راه، سیتی و SFCU هستند. طی ماه‌های آینده قطعا اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر می‌کنیم.»

همزمان با بیانیه نه چندان کامل و شفاف گوگل، کد‌هایی از گوگل کروم منتشر شده که به صورت واضح به یک نوع کارت اعتباری یا نقدی صادر شده توسط گوگل اشاره می‌کند. همچنین اگر به بخش فِلَگ‌های معروف گوگل سری بزنید، با عبارت «Enable Autofill Google-issued card» مواجه می‌شوید که به نوعی تمامی حدس و گمان‌های مربوط به این قضیه را تایید می‌کند.

به نظر می‌رسد تعامل میان گوگل کروم و کارت نقدی یا اعتباری صادر شده توسط غول جستجو، در مراحل اولیه خود قرار داشته باشد، زیرا هنوز هیچ رابط کاربری مشخصی برای آن تعریف نشده. در هر صورت این طور که معلوم است شرکت‌های حوزه تکنولوژی یکی پس از دیگری به بازار خدمات مالی وارد می‌شوند و در این بین با مشکلاتی هم مواجه می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها حفاظت از حریم شخصی کاربران است. مخصوصا برای گوگل که تقریبا تمامی اطلاعات کاربران خود را در اختیار داشته و درباره نحوه استفاده از آن‌ها نیز چندان خوشنام نیست.

منبع: techspot
digiato

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  −  36  =