وعده کار در منزل شیوه جدید مجرمان سایبری

پلیس فتا اعلام کرد؛

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: مجرمان سایبری از متقاضیان کار در منزل می‌خواهند حساب بانکی باز کرده و اطلاعات آن را از جمله رمز بانکی در اختیار آنها بگذارند تا حقوقشان را به این حساب واریز کنند.این مجرمان به ظاهر صاحب‌کار از این حساب بانکی برای پول شویی، قمار و برداشت‌های غیر مجاز استفاده می‌کنند بدون این که متقاضی کار در منزل خبر داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ دوم علی محمد رجبی، اظهار داشت: مجرمان سایبری با تبلیغات کار در منزل با درآمد عالی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شهروندان را اغفال کرده و ضمن استفاده آنها در اعمال و رفتار مجرمانه، طعمه‌های خود را شریک جرم می‌کنند.

وی افزود: کارهای مثل تولید محتوا، پشتیبانی سایت، پاسخگویی در بخش فروش سایت و…، که مجرمان سایبری تبلیغ می‌کند ترفندی برای به دام انداختن شهروندان و سوءاستفاده از آنها است.

سرهنگ رجبی ادامه داد: مجرمان سایبری از متقاضیان کار در منزل می‌خواهند حساب بانکی باز کرده و اطلاعات آن را از جمله رمز بانکی در اختیار آنها بگذارند تا حقوقشان را به این حساب واریز کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا یادآور شد: این مجرمان به ظاهر صاحب‌کار از این حساب بانکی برای پول شویی، قمار و برداشت‌های غیر مجاز استفاده می‌کنند بدون این که متقاضی کار در منزل خبر داشته باشد.

سرهنگ رجبی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران حتی تحت عنوان حسابدار، متقاضیان کار در منزل را به خدمت گرفته و با این ترفند تحت نام و حساب بانکی آنها کارهایی غیر قانونی می‌کنند که این امر تبعات قانونی و حقوقی برای فرد دارد.

وی با بیان اینکه تحت هیچ عنوان اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار دیگران نگذاریم، تاکید کرد: باز کردن حساب بانکی و واگذاری اطلاعات آن به دیگران تحت هرگونه شرایطی و به هر منظور اشتباه است.

این مقام انتظامی بیان داشت: برای واریز هرگونه وجهی به حساب شما فقط نیاز به شماره کارت یا شماره حساب است و اطلاعات دیگر از جمله رمز کارت، تاریخ انقضا یا کد اعتبار سنجی نیاز نیست و اگر شما قرار است برای کسی کار کنید چه در منزل و یا در محل کار فقط شماره حساب یا شماره کارت خود را برای دریافت حقوق باید به صاحب کار اعلام کنید.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: مسئولیت ناشی از واگذاری حساب بانکی تحت هر نام و عنوانی برعهده دارنده حساب است و این افراد پاسخگویی هرگونه واریز و برداشت به حساب خود در برابر قانون هستند.

سرهنگ رجبی از شهروندان خواست اگر با چنین تبلیغاتی مواجه شدند و به دنبال کسب درآمد از طریق مشاغل پاره وقت یا کار در منزل هستند ضمن بررسی آدرس و مجوز شرکت استخدام کننده، حتماً از صحت و سقم این مشاغل اطمینان حاصل کنند و به هیچ عنوان اجازه استفاده از حساب بانکی خود را به دیگران ندهند.

 

مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  2  =