بررسی تاثیر شیوع ویروس کرونا بر کسب‌وکارهای IT محور در کشور

شناخت رفتار و نیز خواسته‌های کسب‌وکارها به حاکمیت کمک می‌کند تا بتواند سیاست‌های کارآمدتری را برای پایدار ساختن فعالیت‌های اقتصادی و نیز کاهش اثرات اجتماعی و اقتصادی شیوع کرونا بر شهروندان و کسب‌وکارها در پیش بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، پاسخ به این سوال که کرونا چه تاثیری بر کسب‌وکارهای اینترنتی گذاشته است، با پیچیدگی‌ها و چالش‌هایی مواجه است؛ این پیچیدگی از سویی ناشی از تنوع زیاد کسب‌وکارهای امروزی است و تاثیر متفاوتی که کرونا بر هر یک از این کسب‌وکارها می‌گذارد؛ و از سوی دیگر، از آنجا که هر کسب‌وکاری با شبکه وسیع و متنوعی از مشتریان، تامین‌کنندگان، نهادهای حاکمیتی و دولتی و… در ارتباط است و از آنها تاثیر می‌پذیرد، تاثیرپذیری هر یک از اجزای این شبکه از شیوع کرونا، می‌تواند بر کسب‌وکار مورد مطالعه نیز اثری متفاوت داشته باشد.

علاوه بر این، باید در نظر داشت که اگرچه در نگاه نخست، برخی کسب‌وکارها از شرایط جدید منتفع می‌شوند، اما ممکن است به دلیل تاثیر منفی شیوع کرونا بر تامین‌کنندگان آنها، این کسب‌و‌کارها نتوانند از فرصت پیش‌آمده، برای توسعه فعالیت خود استفاده کنند.

شناخت رفتار و نیز خواسته‌های کسب‌وکارها (که مهمترین هدف این مطالعه و پیمایش است) به حاکمیت کمک می‌کند تا بتواند سیاست‌های کارآمدتری را برای پایدار ساختن فعالیت‌های اقتصادی و نیز کاهش اثرات اجتماعی و اقتصادی شیوع کرونا بر شهروندان و کسب‌وکارها در پیش بگیرد.

با چنین نگاهی، و برای دستیابی به تصویری هرچند کلی از وضعیت کسب‌وکارهای نوپای فناوری اطلاعات کشور، سازمان فناوری اطلاعات ایران پیمایشی را در تماس با مدیران ۱۰۰ شرکت منتخب از ۲۰۰۰ شرکت فناوری اطلاعات، انجام داده که نتایج آن در این گزارش جمع‌بندی شده است.

جهت مشاهده گزارش دریافت فایلکنید

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

47  −  45  =