رازهای هم‌افزایی/ توسعه راهکارهای نوین پرداخت و بانکداری دیجیتال در سال۹۹

گفت‌وگو با شهریار خلیلی، مدیرعامل به‌پرداخت ملت

مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت می‌گوید: سال 1398 سال عبور از بحران‌های متعدد و سال 1399، سال دستیابی به اهداف بزرگ خواهد بود. این مهم با هم‌افزایی هر چه بیشتر میان شرکت‌های گروه بهسازان فردا محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت به‌پرداخت ملت سال‌هاست در صدر شرکت‌های پرداخت حرکت می‌کند و همواره توانسته خدمات قبل قبولی به حوزه مشتریان مختلف ارائه دهد. این شرکت به عنوان عضوی از تیم بهسازان فردا نیز موفق عمل کرده و توانسته است نیازهای شرکت‌های زیرمجموعه را پاسخ دهد. در گفت‌وگوی کوتاه با شهریار خلیلی به مرور کوتاه عملکرد این شرکت در سال 98 و برنامه‌هایش در سال 99 پرداخته‌ایم.

* در ابتدا لطفاً به مقدمه‌ای درباره عملکرد شرکت به‌پرداخت در سال 98 اشاره کنید؟

شرکت به‌پرداخت ملت با توجه به بررسی و تحلیل‌های بازاری انجام‌شده در ابتدای سال 1398 نسبت به شناسایی فرصت‌ها و تهدید‌های فضای صنعت پرداخت، اقدام به برنامه‌ریزی برای پاسخگویی به تهدیدات و همچنین تبدیل آنها به فرصت کرد. در این مورد می‌توان به توقف روند از دست دادن سهم بازار در سالیان پیشین و کسب سهم بازار تراکنشی بیشتر در شرایط رقابتی شدیدتر اشاره کرد. این در حالی است که همه بازیگران این صنعت با خطر تحریم‌های ظالمانه برای تأمین تجهیزات، زیرساخت و لوازم مصرفی خود مواجه بوده‌اند. در این مورد شرکت، اقدام به پیش‌بینی نیاز‌های خود از ابتدای سال کرد که منجر به شناسایی تأمین‌کنندگان مطرح و سپس تأمین به‌موقع دستگاه‌های پوز فروشگاهی و همچنین تأمین کاغذ مصرفی آنها با کمینة هزینه کرد. این امر باعث افزایش سطح رضایت‌مندی مشتریان و همچنین ارائه خدمات پایدار نسبت به سایر رقبا به مشتریان شد.

* میزان همکاری بین شرکتی در گروه بهسازان چگونه بوده است؟

از نقاط قوت بارز هلدینگ بهسازان فردا وجود پتانسیل تأمین تمامی خدمات حوزه پرداخت و بانکداری الکترونیک به صورت تخصصی در شرکت‌های زیرمجموعه گروه است که با اتکا به این امر از موارد زیر بهره‌مند شد؛
–    خدمات شرکت مهندسی صنایع یاس در مورد مهندسی مجدد ساختار سازمانی شرکت به‌پرداخت ملت و منطبق کردن ساختار سازمانی با مأموریت و استراتژی شرکت
–    پشتیبانی از پذیرندگان به واسطه شبکه گستردة پشتیبانان و ارائه طرح‌ها و خدمات تشویقی کارآمد با همکاری شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی
–    ارائه خدمات پایدار پرداخت الکترونیک به مشتریان در سطح کشوری به واسطه خدمات زیرساخت پایدار شرکت زیر ساخت

* خدماتی که بیشتر سمت مشتریان بانک ملت بوده است چطور، در این مورد وضعیت چطور است؟

در این مورد ارائه خدمات و محصولات متمایز و انجام پروژه‌های حساس ملی از قبیل کیف پول جامع بانک ملت، پروژه سهمیه‌بندی سوخت، نرم‌افزار رمز پویای بانک ملت که در کنار رفع نیاز خدمات الکترونیک بانکی و پرداخت مشتریان، باعث سودآوری هر چه بیشتر بانک ملت و شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ بهسازان فردا شده است که جا دارد به صورت جداگانه به آنها پرداخته شود.

* به عنوان عضوی از تیم گروه بهسازان مهم‌ترین دستاورد شرکت در سال جاری چیست که به عنوان برگ برنده شما محسوب می‌شود؟

با توجه به ضرورت نوآوری و ارائه خدمات نوین، هلدینگ بهسازان فردا اقدام به سیاست‌گذاری برای ایجاد ساختار نوآورانه در شرکت‌های مجموعه کرده است، از این‌رو شرکت به‌پرداخت ملت با همکاری نزدیک مرکز نوآوری هلدینگ «پل وینو» به صورت مستمر در حال پایش آخرین تحولات روز صنعت پرداخت و بانکداری دیجیتال است. این امر باعث توسعه راهکار‌های نوین پرداخت از قبیل push payment و NFC، QR code، کیف پول الکترونیکی بانک ملت و مهم‌تر از همه بانکداری اجتماعی با توجه به پتانسیل بالای تحلیل اطلاعات گسترده کرد. این موضوع در آینده‌ای نزدیک باعث تجارت هر چه هوشمندتر بانک ملت، شرکت‌های زیرمجموعه و از همه مهم‌تر مشتریان B2B هلدینگ خواهد شد.

* درباره برنامه‌های شرکت در سال 99 کلیاتی را بگویید؟ برای سال 99 چه هدف بلندپروازانه‌ای در قالب ارائه یک محصول یا خدمت خلاقانه در دستور کاردارید؟ این دستاورد در بین رقبا چقدر شانس موفقیت دارد؟

با توجه به موارد مذکور و برنامه استراتژیک مدون این شرکت، برآنیم با توجه به نقش پر رنگ مشتریان پر تراکنش و پایدار در صنعت پرداخت به منظور جذب این قبیل مشتریان از جمله شهرداری‌ها (اصفهان، مشهد و …) و دانشجویان و دانش‌آموزان و … سرمایه‌گذاری بر توسعه راهکارهای پرداخت اختصاصی کنیم. این امر شامل سرمایه‌گذاری بر کسب و کار‌های مشترک از قبیل ارائه خدمت دوچرخه شهری، اپلیکیشن شهر من، خدمات کیف پول الکترونیک، اضافه کردن قابلیت‌های بیشتر به اپلیکیشن سکه و … که در کنار ارائه مسئولیت اجتماعی باعث کاهش وابستگی درآمد شاپرکی خواهد شد. در کنار این امر شرکت در پی افزایش و کارآمدی هر چه بیشتر ابزار‌های پرداخت است. به این منظور توسعه اپلیکیشن سکه در سال آتی و افزایش چشمگیر فروش شارژ اپراتور‌های تلفن همراه در سال 1399 مد نظر است.

* جمع‌بندی سخنان‌تان را با تأکید بر مسیرهای هم‌افزایی شرکت‌ها که در نهایت به موفقیت هر چه بهتر گروه بهسازان فردا خواهد انجامید بگویید.

سال 1398 سال عبور از بحران‌های متعدد و سال 1399، سال دستیابی به اهداف بزرگ خواهد بود. این مهم با هم‌افزایی هر چه بیشتر میان شرکت‌های گروه بهسازان فردا محقق خواهد شد.

 

ماهنامه بانکداری آینده

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  3