شناسایی مبادی ورود غیرمجاز به محدوده طرح

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از بکارگیری تیم‌های ویژه و اجرای طرح ضربتی برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و هرگونه دستکاری پلاک برای ورود به محدوده طرح ترافیک از فردا شنبه خبر داد.

سردار حسین رحیمی روز جمعه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد در پی افزایش نرخ جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک به ساعتی 20 هزار تومان، ورود از مبادی رسمی و محل‌هایی که دوربین‌های کنترل محدوده مستقر است کاهش یافته افزود: در عین حال متاسفانه هنوز تعدادی از رانندگان به انحای مختلف اعم از دستکاری پلاک، پاک کردن آن، آویزان کردن وسایل مختلف بر روی پلاک، باز کردن در عقب صندوق، چسباندن کاغذ یا اشیا دیگر بر روی آن، گل مالی، هول دادن خودرو از جلوی دوربین‌های کنترل محدوده طرح ترافیک و … اقدام به ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال شاهد افزایش خریدها در محدوده مرکزی شهر و افزایش غلظت آلاینده‌های هوا هستیم، تصریح کرد: در راستای برخورد با متخلفان و جلوگیری از افزایش بار ترافیکی محدوده مرکزی شهر تهران، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ طی چند هفته گذشته تمامی روش‌ها و مناطقی را که از آنها خودروها به صورت غیرمجاز وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند شناسایی کرده است و از روز شنبه 8 بهمن ماه سال جاری طرح ضربتی برخورد با ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک در تهران به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

رییس پلیس راهور تهران اجرای این طرح را در راستای تسهیل در رفت و آمد شهروندان در محدوده مرکزی شهر عنوان کرد و به ایسنا گفت: در عین حال از تمامی شهروندان می‌خواهیم با توجه به اینکه تعداد خودروهای حمل و نقل عمومی در محدوده مرکزی شهر بیش از سایر مناطق است حتما برای تردد در این محدوده و انجام خریدهای خود، از این خودروها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه هر گونه دستکاری پلاک برای ورود به محدوده طرح ترافیک ضمن جریمه و توقیف خودرو، معرفی راننده مختلف به مرجع قضایی را به همراه دارد، از رانندگان خواست به هیچ عنوان اقدام به انجام اعمال مجرمانه در این خصوص نکنند چرا که راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به طور جدی با متخلفان برخورد می‌کند.

به گفته رییس پلیس راهور تهران بر اساس ماده 720 قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری یا نصب یا استفاده از پلاک تقلبی و تغییر در شماره شاسی، موتور یا پلاک موتور از 6 ماه تا یک سال حبس به همراه دارد.

وی از بکارگیری خودروهای مخصوص در داخل محدوده طرح ترافیک برای شناسایی خودروهای غیر مجاز خبر داد و گفت: تعدادی خودرو مجهز به دوربین‌های کنترل محدوده طرح ترافیک از روز شنبه در داخل این محدوده بکارگیری خواهند شد که این خودروها با عبور در معابر پایتخت ضمن تصویربرداری از پلاک خودروهایی که در داخل محدوده طرح ترافیک در حال تردد هستند در صورتی که تشخیص دهد خودروی مذکور فاقد آرم طرح ترافیک است نسبت به ثبت پلاک و صدور قبض جریمه اقدام خواهد کرد.

رییس پلیس راهور تهران در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده معابری که تخلف ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک از آنها صورت می‌گیرد مراتب را به پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اطلاع دهند تا تیم‌های ویژه در این مناطق نیز مستقر شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  −  63  =