شیوع کرونا؛ رشد ۲۰۰ درصدی تجارت اینترنتی در کشور

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در پی شیوع کرونا فروش اینترنتی در کشور ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، مدرس خیابانی در برنامه تیتر امشب یک شنبه شب شبکه خبر با اشاره به این که بیماری کرونا همه ابعاد، زندگی مردم ایران و جهان را تحت تاثیر قرار داده است افزود: از این رو باید همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی آن را در هر تصمیم گیری در نظر گرفت.

وی گفت: مرحله اول فاصله گذاری که فاصله گذاری اجتماعی بود با مشارکت و احساس مسئولیت عالی مردم به خوبی انجام شد و در مرحله بعد که فاصله گذاری هوشمند است تلاش می‌کنیم اصنافِ کم خطر به ترتیب و تدریج، فعالیتشان را از 23 فروردین البته با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی شروع کنند.

قائم مقام وزارت صمت با بیان اینکه 18 میلیون نفر بر سفره اصناف، نان می‌خورند افزود: غفلت از ابعاد اقتصادی و امنیتی بیماری کرونا مشکل ساز خواهد بود لذا نگاه جامع الاطراف و ملی و همه جانبه به کرونا هنر ستاد مقابله با کروناست.

وی با بیان این که اصناف پر ریسک و دارای تجمعات و تراکم جمعیتی مثل تالار‌ها و آرایشگاه‌ها و … همچنان فعالیتشان ممنوع است تاکید کرد: اصناف خود ناظر و مجری دستورالعمل‌ها هستند و باید به سایت وزارت بهداشت مراجعه و تعهدنامه‌ای را در این باره امضا کنند که همه موارد بهداشتی و اجتماعی توصیه شده را مو به مو و دقیق اجرا خواهند کرد.

مدرس خیابانی گفت: باید از فرصت کرونا هم استفاده کنیم از این رو از 23 اسفند طرح فروش اینترنتی را شروع کردیم که بیش از 6 هزار واحد صنفی در آن مشارکت کردند.

وی افزود: در این طرح، فروش اینترنتی 200 درصد رشد داشت و این اتفاق بعد از بحران کرونا هم ادامه خواهد داشت و موجب می‌شود سهم تجارت اینترنتی از اقتصاد، سهم قابل توجهی شود.

 

 

 

تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  4