تمدید قرنطینه در اسپانیا و حفظ فاصله اجتماعی در کره جنوبی

کرونا در جهان؛

اسپانیا برای سه هفته دیگر ( تا ۲۶ آوریل) قرنطینه در این کشور را تمدید کرد. مردم اسپانیا در سه هفته گذشته در قرنطینه کامل بودند و به جز در موارد ضروری اجازه خروج از خانه را نداشته و اکثر کسب و کارها هم تعطیل بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اسپانیا برای سه هفته دیگر ( تا ۲۶ آوریل) قرنطینه در این کشور را تمدید کرد. مردم اسپانیا در سه هفته گذشته در قرنطینه کامل بودند و به جز در موارد ضروری اجازه خروج از خانه را نداشته و اکثر کسب و کارها هم تعطیل بوده است.

در این کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰۹ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده و ۷۰۲۶ نفر هم به این ویروس مبتلا شده‌اند. به این ترتیب شمار درگذشتگان در این کشور به ۱۱ هزار و ۷۴۴ نفر رسیده و در مجموع ۱۲۴ هزار و ۷۳۶ نفر هم مبتلا به این ویروس هستند.

این دومین روز در یک هفته گذشته است که آمار افراد جان‌باخته به نسبت قبل کاهش داشته و برای اولین بار در سه روز گذشته این رقم کمتر از ۹۰۰ نفر بوده است.

شمار مبتلایان هم به نسبت روز گذشته که ۷۴۷۲ نفر بود، کاهش داشته است.

بنظر می‌رسد که اسپانیا در حال حاضر به نقطه اوج شیوع ویروس کرونا رسیده است.

در حال حاضر آمار مبتلایان در اسپانیا، بیشتر از ایتالیا است.

در بریتانیا، بوریس جانسون، نخست وزیر که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا همچنان در قرنطینه است در نامه‌ای به رهبران حزب کارگر، حزب مخالف از آن‌ها درخواست کرده تا در نشستی درباره ویروس کرونا که هفته آینده با حضور کارشناسان برگزار می‌شود، شرکت کنند.

او در این نامه با اشاره به این که بریتانیا با "بزرگترین تهدید" در دهه‌های اخیر روبروست، گفته: "ما وظیفه داریم تا در لحظه بحرانی فعلی با هم همکاری کنیم."

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ۳۸ هزار و ۱۶۸ نفر و آمار جان‌باختگان ۳۶۰۵ نفر گزارش شده است.

در آمریکا از ابتلای بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ویروس کرونا و مرگ ۷۴۰۶ نفر خبر می‌رسد. این کشور تاکنون بالاترین آمار مبتلایان و درگذشتگان به ویروس کرونا را در جهان داراست.

در کردستان عراق، مقررات منع تردد ۴۸ ساعته برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به مورد اجرا گذاشته شده است.

وزارت کشور این منطقه گفته است که این اقدام پس از آن صورت گرفت که بسیاری از مردم مقررات مربوط به قرنطینه را نادیده گرفتند.

این وزارتخانه گفته هر کسی که از مقررات منع تردد سرپیچی کند، قانون بشدت با او برخورد کرده و خودرویش توقیف می شود.

به گفته این وزارتخانه هر مقام رسمی هم که بخواهد با مجوزهای عبور این قانون را نقض کند، بازداشت می‌شود.

مقامات هواپیمایی بحرین محدودیت‌های سفرهای هوایی در این کشور را کاهش داده‌اند.

به گفته آن‌ها، مسافران ترانزیتی می‌توانند در فرودگاه بین المللی بحرین توقف داشته باشند، اما تنها به اتباع بحرینی اجازه ورود به کشور داده می‌شود.

هنوز معلوم نیست که چه چیز باعث شده تا مقامات بحرین از میزان محدودیت‌ها بکاهند.

در بحرین شمار مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون ۶۷۲ نفر گزارش شده است.

۴ نفر هم تاکنون جان خود را به دلیل ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.


کره جنوبی قانون حفظ فاصله اجتماعی را برای دو هفته دیگر تمدید کرده است.

پارک نیونگ هو، وزیر بهداشت گفته تا زمانی که شمار مبتلایان جدید به این ویروس در کشور به ۵۰ نفر و یا کمتر از این تعداد نرسد، محدودیت‌های اعمال شده، کاهش داده نمی‌شود.

در کره جنوبی به مردم توصیه شده که دست کم ۲ متر از هم فاصله بگیرند و دست کم تا ۱۹ آوریل از تجمع در مکان‌های عمومی خودداری کنند.

برعکس بسیاری از کشو‌های دیگر که مردم در قرنطینه هستند، در کره جنوبی اکثر فروشگاهها و رستوران‌ها هنوز باز هستند.

از این کشور بخاطر تلاش هایش در مهار ویروس کرونا از طریق آزمایش و ردیابی تقدیر شده است. اما وزیر بهداشت گفته که "خیلی زود است که از شر این ویروس راحت شویم."

در هلند شمار افراد درگذشته در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۴ نفر گزارش شده که به این ترتیب در مجموع ۱۶۵۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

در بلژیک آمار مرگ و میر در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۰ نفر بوده و از زمان شیوع این ویروس تاکنون ۱۲۸۳ نفر درگذشته اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  25