انتقاد جمعی از مدیران اسبق حوزه سلامت از سخنان روحانی درباره شرایط کرونایی ایران

جمعی از مدیران اسبق حوزه سلامت و اعضاء هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی و نظام پزشکی با انتشار نامه سرگشاده ای خطاب به روحانی، از سخنان اخیر وی درباره وضعیت کرونا در ایران انتقاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ناهید خدا کرمی عضو شورای شهر تهران در کانال تلگرامی خود نوشت که جمعی از مدیران اسبق حوزه سلامت و اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و نظام پزشکی با انتشار نامه سرگشاده ای خطاب به روحانی، از سخنان اخیر وی درباره وضعیت کرونا در ایران انتقاد کردند.

متن نامه به این شرح است:

بسمه تعالی

محضر ریاست جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر روحانی
سلام علیکم

با تبریک اعیاد شعبانیه لازم دانستیم چند نکته در خصوص سخنرانی های اخیر شما که دلالت بر ارائه اطلاعات غلط یا ارائه تحلیل اشتباه از آمار به حضرتعالی دارد را به استحضار برساند.

۱-  فرمودید بنا به گزارش داده شده این هفته وضع ما بهتر از هفته قبل بوده،

طبق گرارش ستاد، سه روز قبل دوهزار نفر، دیروز دوهزار پانصد و امروز سه هزار فرد مثبت به آمار کل اضافه شده،

آیا وضع نسبت به چند روز قبل بهتر شده؟

در نوع قرنطینه چینی تلفات اپیدمی کرونا در چین ۲/۵ نفر بازای هر یک میلیون جمعیت بود و درایران تا این لحظه ۳۸ وجود نازنین بازای هر یک میلیون نفر جمعیت.

یعنی ۱۵ برابر چین. و واحد شمارش انسان است!!!

پانزده برابر بیشتر در واحد انسانی نتیجه تفکرات اشتباه مدلول مشاورات نادرست.

۲- فرمودید مردم اگر همکاری نکنند کرونا کنترل نمی‌شود، در این حالت وظیفه حاکمیت چیست؟ فقط نصیحت می‌کند؟

۳- آیا در این مدت با نکوهش و نصیحت مردم به کنترل جامعی رسیده اید؟

۴- چگونه مردم را به خانه ماندن تشویق اما بانک ها و ادارات را باز میکنید، تجاری که با بانک وادارت درگیرند چه کنند؟ کارگران روز مزد و فصلی چه کنند؟ آیا برای اقشار مختلف تدبیری اندیشیده اید؟

افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه و ساختار حمایتی نیستند چه وضعیتی خواهند داشت؟

۵- از دویست میلیون یورو تخصیصی چه میزان به تولید داروی ضد ویروس وچه میزان به واردات دارو تخصیص داده
شده است؟

۶- گزارشی از هزینه های درمان و هزینه های بهداشتی ومواد رفع آلودگی وپرداخت از جیب (out of pocket) مردم دارید؟ آیا قیاس علمی بر میزان هزینه بری قرنطینه کامل با هزینه های بهداشتی درمانی و زندگی های ازدست رفته و ناتوانی های ایجاد شده در دست دارید تا تصمیم همه جانبه، جامع و ملی گرفته شود؟

۷- لطفا یکبار گزارش بخواهید که کره جنوبی در چه وضعیتی است و ما در چه وضعیتی (مجاورت این کشور به مرکز آلودگی هم مد نظر باشد)، شاید ناچار باشیم بجای غره شدن به اینکه اروپایی ها با ما تماس ویدئویی داشتن و اعجاز آماری ما را جویا بودند، لازم شود ما با کره ای ها تماس گرفته و از اعجاز آنان پرس و جو کنیم.

۸- مطمئن هستیم حضرتعالی قصد ایجاد آرامش و دادن انگیزه به جامعه دارید اما مردم از تناقضات موجود در گویش مسئولین بخوبی در می‌یابند که تسلطی بر بحران ندارید.

امیدواریم باعث کدورت خاطر نشده و تنها باعث تعمق بیشتر ودقت در تحلیل و اجرای قدرتمند قرنطینه کشور و جلوگیری از تلفات انسانی و اتلاف سرمایه های ملی شده باشیم.

نگاهی به آمار بیماران پر خطر و آمار تخت های ای سی یو و پر پر شدن کادر درمانی در این دوران حکایت از اوضاع بهتر از هفته قبل نمیکند.

استراتژي هاي كنترل وپيشگيري در نظام مراقبت چيست؟ وچقدر اين استراتژي ها بدرستي تعريف وبكارگيري شده است؟ نتايج حاصل از آن از چه خروجي قابل قبولي برخوردار است ؟

لطفا قرنطینه درون شهری را اجرا فرمایید تا حلقه انتقال قطع شود این اقدام را سرعت ببخشید و تاخیر در آن ضایعات جبران ناپذیری خواهد داشت

نمی توان به نصیحت اکتفا کرد اگر در همان اوان تردد برون شهری قطع می‌شد اوضاع بهتری داشتیم حال تاخیر نکنید.

والسلام
۱۳ فروردین ۱۳۹۹

جمعی از مدیران اسبق حوزه سلامت و اعضاء هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی و نظام پزشکی

دکتر سید ابوالقاسم موسوی
دکتر رحمت اله حافظی
دکتر سید موید علویان
دکتر علی مهرابی توانا
دکتر شاهرخ خوش سیرت
دکتر فرزین سرکارات
دکتر ناهید خداکرمی
دکتر مجید حسن قمی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  3  =