بنیامین نتانیاهو به قرنطینه رفت

کرونا در جهان؛

دفتر نخست وزیر اسرائیل اعلام کرده است که در پی ابتلای یکی از مشاوران نزدیک بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، به ویروس کرونا، نتانیاهو به قرنطینه می‌رود. مشاوران دیگر نتانیاهو هم خود را به صورت موقت قرنطینه خواهند کرد.

به گفته دفتر نتانیاهو این اقدام احتیاطی است و در حالی انجام می‌شود که نتیجه تحقیقات درباره احتمال واگیر او از مشاور مبتلا به نتیجه نرسیده است.

دفتر نخست وزیر اسرائیل در بیانیه‌اش گفته است: "نخست وزیر تصمیم گرفته که او و افراد نزدیکش برای برطرف شدن هرگونه تردید تا پایان تحقیقات مربوط به واگیری، به قرنطینه بروند و با معلوم شدن نتیجه تحقیق، وزارت بهداشت و پزشک‌های شخصی او تاریخ پایان قرنطینه را اعلام خواهند کرد."

بعضی از رسانه‌های اسرائیل مدت قرنطینه آقای نتانیاهو را یک هفته اعلام کرده‌اند.

رسانه‌های اسرائیل در روزهای گذشته گزارش داده‌اند که یهودیان متعصب محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا را به درستی رعایت نمی‌کنند. بنا بر گزارش‌ها رشد آمار ابتلا در محله‌های یهودیان متعصب بسیار بالا بوده است.

اسرائیل مقررات سفت و سختی را برای مبارزه با کرونا وضع کرده است. بر اساس آمار رسمی تا کنون بیش از ۴۳۰۰ نفر در اسرائیل به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و ۱۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اولین مرگ در سوریه

در سوریه اولین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا ۲۰۱۹ ثبت شده است. سازمان ملل و گروه‌های امدادی و پزشکی بارها درباره احتمال وقوع فاجعه در صورت شیوع ویروس در این کشور جنگ‌زده به ویژه در استان ادلب و در میان آوارگان جنگی هشدار داده‌اند.

تا کنون ۹ مورد ابتلا به کووید-۱۹ در سوریه تایید شده اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که احتمالا موارد ابتلا بسیار بیشتر از این است.

سوریه محدودیت‌هایی را برای مقابله با شیوع کرونا وضع کرده اما سازمان ملل هشدار داده است که سیستم بهداشتی و درمانی این کشور بعد از ۹ سال جنگ داخلی به شدت فرسوده شده است.

هم‌زمان گزارش شده است که زندانیان مظنون به عضویت در گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در منطقه تحت کنترل کردها در شمال شرق سوریه شورش کرده‌اند.

فعالان سوری می‌گویند بعضی از زندانیان از زندان حسکه که محل نگهداری هزاران مظنون داعش است فرار کرده‌اند.


سازمان ملل هشدار داده است که سیستم بهداشتی و درمانی سوریه بعد از ۹ سال جنگ داخلی به شدت فرسوده شده است.

اسپانیا بالاتر از چین

در اسپانیا شمار مبتلایان تاییدشده کرونا از آمار رسمی ابتلا در چین بالاتر رفته و به بیش از ۸۵ هزار مورد رسیده است.

آمار مبتلایان تنها در آمریکا و ایتالیا بیشتر از اسپانیا است.

طی شبانه‌روز گذشته ۸۱۲ مرگ به دلیل ابتلا به کرونا در اسپانیا ثبت شده که اندکی کمتر از روز یکشنبه، پرتلفات‌ترین روز است.

تا روز دوشنبه بیش از ۷۳۰۰ نفر در اسپانیا جان خود را در اثر ابتلا به کویید-۱۹ از دست داده‌اند. بالاترین آمار مرگ و میر مربوط به ایتالیا است که تا روز یکشنبه حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ مورد مرگ ثبت کرده بود.

تا کنون حدود ۷۴۰ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ در جهان گزارش شده و ۳۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  66  =  73