آیا افراد سیگاری در معرض خطر بیشتری نسبت به ابتلا به ویروس کرونا هستند؟

احتمالاً افراد سیگاری در برابر COVID-19 آسیب پذیرتر هستند زیرا کشیدن سیگار به معنای این است که انگشتان دست (و احتمالاً سیگار آلوده) با لب فرد در تماس هستند که این امر احتمال انتقال ویروس از دست به دهان را افزایش می دهد. همچنین افراد سیگاری ممکن است دچار بیماری ریه یا کاهش ظرفیت ریه شوند که خطر ابتلا به بیماری کرونا را به شدت افزایش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سازمان بهداشت جهانی به طور مداوم در حال نظارت به شیوع ویروس کرونا است و به طور مستمر پاسخ های لازم را به سوالاتی که برای افراد پیش می آید ارائه می دهد. با توجه به جدید بودن COVID-19 و ناکافی بودن  اطلاعات در سراسر جهان در مورد نحوه شیوع و چگونگی تأثیرگذاری آن بر مردم، این سؤالات و پاسخ های مربوط به هر یک به روز می شوند. بنابراین، پیشنهاد می شود برای اطلاع از پاسخ های سوالات مطروحه و جزئیات بیشتر به طور مرتب به آدرس زیر https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-coronaviruses مراجعه شود.

با توجه به سوالات و شایعات بسیاری که در مورد میزان ابتلا افراد سیگاری به کرونا مطرح شده و مطالب فراوانی در این رابطه در شبکه های مجازی به اشتراک گذاشته می شود، در این یادداشت، پاسخ سازمان بهداشت جهانی به این سوال که " آیا افراد سیگاری در معرض خطر بیشتری نسبت به ابتلا به ویروس کرونا هستند؟ " در زیر شرح داده می شود.

پاسخ: احتمالاً افراد سیگاری در برابر COVID-19 آسیب پذیرتر هستند زیرا کشیدن سیگار به معنای این است که انگشتان دست (و احتمالاً سیگار آلوده) با لب فرد در تماس هستند که این امر احتمال انتقال ویروس از دست به دهان را افزایش می دهد. همچنین افراد سیگاری ممکن است دچار بیماری ریه یا کاهش ظرفیت ریه شوند که خطر ابتلا به بیماری کرونا را به شدت افزایش می دهد.

سیگار و سایر محصولات مشابه مانند قلیان اکثرا باعث جابجایی و انتقال ذرات ریز از دست به دهان و شیلنگ و …  ها می شود که این انتقال می تواند در محیط های عمومی و اجتماعی انتقال ویروس  COVID-19 را تسهیل کند. شرایطی که نیاز بدن به اکسیژن را افزایش می دهد یا توانایی بدن در استفاده صحیح از آن را کاهش می دهد، بیماران را در معرض خطر جدی از شرایط جدی ریه مانند ذات الریه قرار می دهد.

 

 

منبع: زیست آنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

87  ⁄  29  =