ثبت تخلفات مرتبط با شیوع کرونا در سامانه سجام

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی قوه قضاییه گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلفاتی که باعث شیوع بیماری کرونا می شود، می‌توانند گزارش‌های خود را در سامانه جامع ارتباط مردمی این قوه (سجام) ثبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدباقر الفت افزود: مردم می توانند احتکار، گرانفروشی و هرگونه تخلف در توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز از قبیل ماسک، دستکش، الکل، ژل ضدعفونی، تهیه یا توزیع اقلام بهداشتی تقلبی و غیرمجاز، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فروشگاه های زنجیره ای، جایگاه های عرضه سوخت، نانوایی ها و مراکز عرضه نان با توجه به موارد درج شده در صفحه ویژه گزارش های کرونا را اعلام کنند.

وی ادامه داد: اعلام تخلف فعالیت واحدهای صنفی که باید تعطیل باشند از دیگر مواردی است که شهروندان می توانند در صورت مشاهده در قسمت ثبت گزارش سامانه سجام اعلام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: برای رسیدگی دقیق و به هنگام، ضروری است آدرس دقیق محل وقوع تخلف شامل استان، شهرستان، منطقه یا محله، خیابان، کوچه، پلاک، طبقه و هر مشخصه دیگری که موجب دستیابی سریع به محل مورد نظر می شود در ابتدای گزارش درج شود همچنین باید موضوع گزارش به صورت موردی و دقیق ذکر و از ارسال گزارش به صورت مبهم یا کلی خودداری شود.

الفت تصریح کرد: در متن گزارش موضوع تخلف و مشخصات افراد متخلف در حد امکان به صورت دقیق تشریح و از هرگونه ماجراجویی، موازی کاری و به خطر انداختن سلامت خود و دیگران به طور جدی خودداری شود.   

وی همچنین گفت: در این سامانه هویت شهروندان، اعضای سامانه سجام، دیده بانان پیشگیری و دست اندرکاران پیگیری گزارش ها کاملا محرمانه  است.

براساس آمار امروز وزارت بهداشت تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۴ بیمار دیگر تعداد کل موارد فوت به ۲۳۷۸ نفر رسید، ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر نیز بهبود یافتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2