بسته سیاستی جدید از شنبه اجرا می شود/دلار تک نرخی ۱۲۲۶ تومان

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص سیاست های جدید پولی و اعتباری گفت: این سیاست ها از روز شنبه در سیستم بانكی عملیاتی می شود. همچنین قیمت ارز تک نرخی را 1226 تومان اعلام کرد.و افزود: همکاران محاسبه کرده اند که این نرخ از شنبه پس فردا در تمام نظام بانکی قابل عمل خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمود بهمنی در مصاحبه با خبر نیمروزی شبکه یک، در پاسخ به سوالی درباره زمان اعمال قیمت جدید نرخ ارز افزود: همین حالا  نرخ ارز تک نرخی را اعلام می کنیم و این مبلغ 1226 تومان است که همکاران محاسبه کرده اند که این نرخ از شنبه پس فردا در تمام نظام بانکی قابل عمل خواهد بود.
وی اظهار داشت: بر همین اساس تمام گشایش های اعتبار ، حواله هاو واردات كالا با این نرخ انجام می شود.

بهمنی با بیان آنكه، از این پس از بازار فرعی صرف نظر می شود،اظهار داشت:این نرخ برای دانشجویان و مسافران نیز اعمال می شود و آنها پس از ارایه مبلغ مورد نظر ارز خود را در گیت و با ارایه پاسپورت تحویل می گیرند.

رییس كل بانك مركزی ادامه داد: مسافرانی كه دارای پرواز های طولانی هستند از مبالغ بیشتری از ارز استفاده خواهند كرد و دیگر نیازی به مراجعه به بازار آزاد نیست.

وی در خصوص سیاست های جدید پولی و اعتباری نیز گفت: این سیاست ها از روز شنبه در سیستم بانكی عملیاتی می شود.

رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: این زمینه را فراهم کردیم که  افرادی که حتی مسافرتهای دورپرواز را دارند بتوانند مبالغ بیشتری از ارز استفاده کنند و هیچ مشکلی برای هیچ یک از هموطنان نباشد.

وی افزود: بنابراین نیازی به مراجعه به بازارهای آزاد برای تهیه ارز وجود نخواهد داشت و نظام بانکی همه نیازهای آنها را با توجه به مصرفشان برآورده می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  10