آیا تکنولوژی جدید ۵G باعث گسترش و شیوع بیماری کرونا شده است؟

برخی اینفلوئنسرها و روسیه گسترش سریع بیماری کرونا به سایر مناطق جهان را به تکنولوژی فوق سریع بیسیم 5g ربط داده اند. اما آنها در اشتباه هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، همانطور که ویروس کرونا کره زمین را در می نوردد، شایعاتی راجع به علت آن یا گسترش و شیوع انتشار آن پخش شده است. اما این مورد که شبکه های جدید 5G  باعث این بیماری شده اند، کاملاً اشتباه است چرا که  امواج رادیویی ویروس تولید نمی کنند.

کری هیلسون، خواننده آمریکایی با 4.2 میلیون فالوور در توییتر، روز یکشنبه چندین توییت ارسال کرد که سعی کرد ویروس کرونا به 5G پیوند بزند.

وی نوشت:

"بسیاری از افراد سالها در تلاش بوده اند تا خطرات 5G به ما هشدار دهند. آنچه که ما را در خود فرو می برد، تأثیرات پرتوهای رادیویی است. 5G در اول نوامبر 2019 در چین راه اندازی شد و پس از آن افراد بسیاری کشته شدند. "

در یوتیوب و فیس بوک، افراد و گروه های مخالف 5G  نیز ادعاهای دروغینی را با یکدیگر به اشتراک گذاشته اند. در اوایل این ماه یکی از کاربران فیس بوک به نام بن مکی 5G را به کرونا ویروس متصل کرد و مدعی شد که کرونا اصلا ویروس نیست. او گفت: " وقتی دکل های 5G در سراسر جهان ساخته می شوند، سازندگان این ویروس تلاش می کنند تا از آن وحشت ایجاد شود." وی همچنین ادعا كرد كه بیل گیتس، این فناوری را بنیانگذار مایکروسافت اختراع كرده است و هدف این اقدام ویران كردن جهان است. مکی همچنین اظهار داشت که واکسن هایی که برای ویروس کرونا تهیه می شوند در واقع تراشه هایی هستند که در بدن افراد کاشته می شوند.

این ادعاها توسطFullFact ، یکی از معتبر ترین موسسات بررسی کننده حقایق در انگلستان، و البته سایر کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر جاناتان م سامت، استاد دانشکده بهداشت عمومی کلرادو، می گوید:

"این داستان در مورد ارتباط 5G و ویروس کرونا از نظر علمی اعتبار ندارد و مانند سایر اطلاعات غلط در مورد COVID-19، مطمئناً گمراه کننده است."

برنان کار، که در کمیسیون ارتباطات فدرال مشغول به کار است، روز دوشنبه توئیت کرد که تلاش هیلسون برای ارتباط کرونا با اینترنت 5G "بسیار احمقانه است." وی خاطرنشان کرد: COVID-19 ویروسی است که با تماس فرد با فرد پخش می شود و نه از طریق امواج رادیویی.

وی تصریح کرد: FCC ، سازمان غذا و دارو و آژانس حفاظت از محیط زیست همگی می گویند 5G بی خطر است.

5G فناوری جدید و بی سیم فوق العاده سریعی است که در سراسر جهان رواج دارد. در ایالات متحده، شهرهای بزرگی مانند نیویورک و دالاس دارای شبکه 5G هستند و درمناطقی مانند چین و انگلیس نیز استفاده می شود. این فناوری برای تغییر شیوه زندگی ما تهیه شده است و انتظار می رود موجب افزایش قدرت در همه چیز شود. اعتقاد بر این است که هر کشوری که مجهز به فناوری 5G باشد، طی دهه های آینده می توان جهان را در اختیار داشته باشد.

نگرانی های بهداشتی5G

اما از زمانی که شرکت ها تامین کننده برای اولین بار در مورد 5G صحبت به میان آوردند، از سوی برخی افراد نگرانی هایی درباره تأثیر این فناوری بر سلامتی انسان عنوان شده است. یک نسخه از 5G ، با  امواج میلی متری، امواج رادیویی با فرکانس بسیار بالا را منتشر می کند. از آنجا که این سیگنال ها نمی توانند مسافت های طولانی را طی کنند، باید دکل های آن در نزدیکی یکدیگر و در مکان های بیشتری نصب شوند. همین امر باعث بروز  نگرانی هایی در مورد انتشار اشعه های مضر و در نتیجه بروز سرطان مغز، کاهش باروری، سردرد و سایر بیماری ها شود.

FDA و FCC به عنوان مراجع معتبر بهداشتی می گویند جای هیچ گونه نگرانی نیست. این ارگانها اضافه می کنند که مطالعات انجام شده ارتباطی بین سیگنالهای فرکانس رادیویی از طریق تلفن های همراه یا دکل های آنها و بیماری ویروس کرونا یافت نکرده اند. اما از آنجا که تکنولوژی 5G بسیار جدید است، فعلا مشکلات طولانی مدت بر سلامتی انسان بطور قطعی مشخص نشده است.

 

منبع: cnet

زیست آنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  −  12  =