شیوع کرونا؛ آمار مرگ و میر جهانی به بیش از ۱۳ هزار نفر رسید

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از ۳۰۰ هزار نفر گذشته و آمار مرگ و میر به بیش از ۱۳ هزار نفر رسیده است. ۹۲ هزار نفر هم بهبود پیدا کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، در ایتالیا از روز شنبه نزدیک به ۸۰۰ نفر جان باخته‌اند و اسپانیا یکی از بیشترین آمار قربانیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را در یک روز ثبت کرده است. در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۴ نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

براساس آمار رسمی بیش از ۱۷۰۰ نفر تاکنون در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا درگذشته‌اند.

به جز ایتالیا و چین، اسپانیا هم در زمره کشورهایی با آمار بالای مرگ ومیر است.

بیمارستان‌ها در مناطقی از کشور نظیر مادرید با شمار زیاد بیماران مبتلا که نیاز به خدمات ویژه دارند، روبرو هستند.

روسیه از اعزام پزشکان نظامی و تجهیزات پزشکی به ایتالیا برای کمک به این کشور در مقابله با ویروس کرونا خبر داده است.

این اقدام در پی تماس تلفنی بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا در روز گذشته انجام شده است.

تاکنون بیش از ۴۸۰۰ نفر در ایتالیا به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اندکه بدترین آمار از میزان قربانیان این ویروس در جهان است.

همزمان یک گروه متشکل از بیش از ۵۰ دکتر و پرستار به یکی از بدترین مناطق در لومباردی ایتالیا رفته‌اند. پیش از این شماری از پزشکان چینی هم برای کمک به این کشور رفته بودند.

در استرالیا، سینماها، کازینوها، کلوپ‌های شبانه، میخانه‌ها و همچنین مکان‌های عبادت از فردا (دوشنبه ۲۳ مارس/۴ فروردین) تعطیل می‌شوند. رستوران‌ها و کافه‌ها فقط اجازه دارند سفارش غذا بگیرند.

اسکات موریسون این اقدامات را به دنبال نشستی با اعضای کابینه این کشور اعلام کرد.

سوپرمارکت‌ها و سرویس‌های تحویل مواد غذایی به خانه‌ها همچنان به فعالیت‌هایشان ادامه می‌دهند.

مدارس هنوز در این کشور بسته نشده، اما این احتمال وجود دارد که در برخی از ایالات مدارس تعطیل شوند.

شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در روزهای اخیر در این کشور با افزایش شدیدی همراه بوده و در حال حاضر به ۱۳۱۵ نفر رسیده است.


در هند صدها میلیون نفر در هند به درخواست دولت برای ماندن در خانه ها برای بررسی شیوع ویروس کرونا در این کشور توجه کرده‌اند.

در این قرنطینه ۱۴ ساعته، اکثر جاده‌ها، قطارها و مکان‌های عمومی خالی شده است.

نخست وزیر هند گفته که تمرین گسترده مردم برای دوری و فاصله گرفتن به تقویت اقدامات برای مقابله با شیوع این ویروس کمک خواهد کرد.

تاکنون ۳۲۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا در هند تایید شده و ۵ نفر هم جان خود را از دست داده اند.

سازمان بهداشت جهانی چند روز پیش به کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا در مواجهه با ویروس کرونا هشدار داد و از آن‌ها درخواست کرد تا اقدامات شدیدتری اتخاذ کنند.

در تایلند شمار مبتلایان به ۶۰۰ نفر رسیده و اکثر موارد جدید در بانکوک، پایتخت دیده می‌شود. پزشکان هشدار داده‌اند که احتمالا قرنطینه برای کنترل ویروس ضرورت داشته باشد.

کشورهای میانمار و لائوس گفته‌اند که تاکنون موردی از ویروس مشاهده نشده که این باعث نگرانی نسبت به پنهانکاری در مورد اعلام موارد ابتلا شده است.

اندونزی به عنوان چهارمین کشور پرجمعیت جهان ابتلای بیش از ۵۰۰ نفر را به کرونا تایید کرده است. در این کشور دهکده‌ای که در سال ۲۰۰۸ برای بازی های آسیایی ساخته شده بود تبدیل به بیمارستانی اضطراری برای پذیرش بیش از ۴۰۰۰ بیمار شده است.

در منطقه جنوب آسیا که شامل جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون نفر می‌شود و کشورهای سری‌لانکا، هند، پاکستان و بنگلادش را دربرمی‌گیرد در مجموع ابتلای کمتر از ۱۰۰۰ نفر گزارش شده است. اما میزان موارد ابتلا در حال افزایش است.

سنگاپور ورود افرادی که قصد دارند برای مدتی کوتاه در این کشور بمانند را ممنوع کرده است. این اقدام پس از افزایش شمار افرادی که از خارج وارد این کشور شده‌اند، صورت گرفته است.


شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای آفریقایی از ۱۰۰۰ نفر گذشته است.

اوگاندا اولین مورد ابتلا به این ویروس را شب گذشته پس از آزمایش مسافری که از دوبی بازگشته بود، تایید کرد.

در رواندا، دولت از احتمال تمدید قرنطینه ۱۴ روزه در این کشور که از هفته گذشته آغاز شد، خبر داده است. در این کشور تاکنون ۱۷ مورد ابتلا تایید شده است.

در جمهوری دموکراتیک کنگو اولین مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است. او دکتری بود که از فرانسه بازگشته بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  2