شبکه چاپ و توزیع ارز خارجی در مهاباد شناسایی و متلاشی شد

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: شبکه چاپ، جعل و توزیع ارز و اسکناس خارجی و داخلی در این شهرستان شناسایی و متلاشی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، سرهنگ برزو تجاری افزود: یا دریافت اطلاعاتی در خصوص فعالیت شبکه جعل در مهاباد، در راستای اجرای طرح مبارزه با شبکه‌های جعل و توزیع اسکناس‌های رایج داخلی و ارزهای خارجی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی انتظامی مهاباد قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام یک سری کارهای اطلاعاتی و رصد جامعه مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، ماموران موفق شدند شبکه چاپ انواع اسکناس‌های رایج خارجی و داخلی در مبالغ مختلف شامل دلار ، دینار، یورو و ریال را کشف کنند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه این شبکه، انواع و اقسام دستگاه‌های پیشرفته جعل اسکناس داخلی و ارزهای خارجی و کشف و ضبط مقادیر قابل توجهی انواع ارزهای خارجی و چک پول‌های یک میلیون ریالی و ۵۰۰ هزار ریالی ضبط شد.

فرمانده انتظامی مهاباد با اشاره به اینکه دستگاه‌های چاپ این افراد به قدری حرفه‌ای بود که امکان تشخیص تقلبی بودن در زیر دستگاه نیز قابل حدس نبود، اظهار داشت: پرونده قضایی در این خصوص تشکیل و ۲ نفر از متهمان هم به پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ تجاری از شهروندان خواست از خرید و فروش ارز در معابر و خیابان ها خودداری کرده و تنها از مراکز و صرافی های معتبر اقدام به خرید ارز مورد نیاز خود کنند.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  1  =