کرونا؛ تخریب بیش از ۶۰ دستگاه خودپرداز در لرستان بر اثر شستشوی غیراصولی توسط مردم

رئیس شورای هماهنگی بانک های لرستان گفت: «۶۸ دستگاه خودپراز سیستم بانکی بعلت شست‌وشوی غیر اصولی توسط مردم تخریب شده که با توجه نبود قطعات راه اندازی استفاده از این دستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست.»

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، این روزها افراد متعددی وظیفه ضدعفونی کردن معابر را برعهده گرفته‌اند. این کار که با هدف مثبت دنبال می‌شود اما منجر به آسیب رسیدن به برخی خودپرداز های بانکی شده است. مهم‌ترین بخش آسیب‌پذیر این دستگاه‌ها پین‌پد آن است که به دلایل امنیتی و حفاظت از رمز مشتریان با کوچکترین آسیب، غیرقابل استفاده می‌شود. سایر ماژول‌ها مانند کارتخوان، چاپگر رسید مشتری یا پرداخت کننده اسکناس نیز به دلیل داشتن دریچه برای ورود کارت یا تحویل رسید مشتری یا اسکناس در برابر نفوذ مایعات با فشار مقاوم نبوده و ممکن است با نفوذ مایعات، این ماژول‌ها هم آسیب ببیند.

در همین زمینه رئیس شورای هماهنگی بانک های لرستان گفت: «۶۸ دستگاه خودپراز سیستم بانکی بعلت شست‌وشوی غیر اصولی توسط مردم تخریب شده که با توجه نبود قطعات راه اندازی استفاده از این دستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست.»

بیژن مقدم بیرانوند اظهار داشت: «۵۰ درصد این دستگاه‌های تخریبی مربوط به بانک ملی هستند و این در حالی است که در اغتشاشات آبان ماه ۴۲ دستگاه از سیستم بانکی تخریب شد.»

رئیس امور شعب بانک ملی استان با بیان اینکه در تعطیلات نوروز ۵۰ درصد از شعب بانک‌ها فعالیت ندارند، افزود: «بارها اعلام کرده‌ایم که بانک‌ها مکلف به نظافت و بهداشتی کردن این دستگاه‌ها هستند. اگر مردم تنها با دستکش از خودپرداز ها استفاده کنند نیازی به مواد ضد عفونی کننده نیست.»

او تصریح کرد: «ادامه این روند یعنی تخریب صددرصدی دستگاه‌های خودپرداز استان که با توجه به تحریم قطعات و ممنوعیتی که برای واردات دستگاه‌های خودپرداز وجود دارد فاجعه‌ای جبران ناپذیر خواهد بود.»

 

ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3