رشد ۴/۶۹ درصدی تعداد و ۱۵/۲۳ درصدی مبلغ تراکنش های شاپرکی

بولتن بهمن ماه 98 شاپرک منتشر شد؛

جدیدترین گزارش اقتصادی شاپرک نشان می دهد در بهمن ماه 1398 بالغ بر 2,312 میلیون تراکنش با ارزش 3,242 هزار میلیارد ریال در شبکه الکترونیک پرداخت کارت پردازش شده که نسبت به دی ماه رشد 4/69 درصدی در تعداد و 15/23 درصدی در ارزش ریالی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس گزارش بهمن ماه 1398 شاپرک، تعداد ابزارهای شاپرکی در مجموع نسبت به دی ماه رشد 1/28 درصدی را تجربه نموده اند که به نظر می‌رسد سبب این تغییر، افزایش 1/19 درصدی تعداد ابزار کارتخوان فروشگاهی می‌باشد.

ابزارهای پذیرش اینترنتی در بهمن 1398 نسبت به دی ماه رشد 2/42 درصدی را تجربه نموده‌اند و تعداد ابزار پذیرش موبایلی نیز در مدت مشابه با افزایش 0/85 درصدی همراه بوده است.

شرکت "به‌پرداخت ملت" با سهم 22/96 درصدی از تعداد تراکنش‌ها و سهم 24/40 درصدی از مبلغ آن‌ها همچنان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست هر دو بازار قرار گرفته است. اختلاف سهم مبلغی بیش از 8 درصدی بین دو شرکت نخست بازار، نقش شرکت "به‌پرداخت ملت" را در میزان ارزش ریالی تراکنش‌های پرداخت کارت به روشنی نشان می‌دهد.این در حالیست که شاخص فوق در مولفه تعدادی رقمی در حدود 4 درصد است.

مقایسه دو شکل بالا با شکل‌های مشابه در گزارش دی ماه سال 98، حکایت از آن دارد که نوسانات این سهم‌ها چندان قابل توجه نبوده و در مولفه سهم تعدادی تغییری در ترتیب شرکت‌ها بر حسب بیشترین میزان سهم از حجم تراکنشها رخ نداده است. از سویی دیگر با وجودی که تغییرات در مولفه سهم مبلغی هر یک از شرکت‌ها نیز بسیار اندک بوده اما بین دو شرکت "تجارت الکترونیک پارسیان" و "کارت اعتباری ایران کیش " جابجایی صورت پذیرفته است.

همچنین براساس آمار منتشرشده در این گزارش به ترتیب بانک‌های ملت، ملی، صادرات، سپه، پارسیان و کشاورزی بیشترین سهم پذیرندگی از کل تعداد تراکنش‌های شاپرکی را دربهمن‌ماه ۱۳۹۸ داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، به ترتیب بانک‌های ملت، ملی، صادرات، سپه، کشاورزی و تجارت بیشترین سهم پذیرندگی از کل مبلغ تراکنش‌های شاپرکی را دربهمن‌ماه ۹۸ داشته‌اند.

فایل کامل این گزارش را از دریافت فایل دانلود کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  1