بانک مرکزی انگلیس به دنبال راه اندازی پوند دیجیتال

بریتانیا علاقه مند به صدور رمزارز ملی

خزانه‌دار ارشد بانک مرکزی انگلستان با پیوستن به جمع حامیان ایجاد رمزارز ملی، اعلام کرد که اقدام سریع بانک‌های مرکزی در راستای صدور و راه‌اندازی رمزارز انحصای امری حیاتی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، ابرقدرت‌های اقتصادی جهان بیشتر و بیشتر درخصوص صدور رمزارز انحصاری خود با یکدیگر همسو شده‌اند. همزمان با حرکت رو به جلوی ژاپن در مسیر صدور یِن دیجیتال در راستای مقابله با تهدیدهای چین، خزانه‌دار ارشد بانک مرکزی انگلیس حمایت خود را از صدور پوند دیجیتال اعلام کرد.

تاکنون هیچ تاییدیه رسمی از سوی بانک مرکزی انگلیس مبنی بر صدور پوند دیجیتال صورت نگرفته است اما مشاجرات پیرامون این موضوع که انگلیس باید برای خنثی کردن تاثیرات ناشی از غول‌های فعال در حوزه فناوری و رمزارز های ملی سایر کشورها وارد عمل شود، شدت گرفته است.

«سارا جان» خزانه‌دار ارشد بانک مرکزی بریتانیا که مسئولیت صدور اسکناس‌های این بانک را برعهده دارد، گفت:

“بانک‌های مرکزی باید به این موضوع فکر کنند که بهتر است در آینده یک بخش خصوصی رمزارز تولید کند یا یک بخش دولتی.”

تکاپوی جهانی برای صدور رمزارز ملی پس از رونمایی از برنامه‌های شرکت فیسبوک برای راه‌اندازی رمزارز انحصاری خود موسوم به «لیبرا» سرعت گرفت.

در واقع، اخبار مرتبط با اقدام بی‌درنگ چین در راستای صدور رمزارز انحصاری خود تنها چند روز پس از آن منتشر شد که مدیرعامل فیسبوک در کنگره آمریکا از لیبرا حمایت کرد.

براساس اظهارات جان، برای بانک‌ها حیاتی است که توازن مناسبی را در مورد حضور سالم بخش خصوصی در اقتصاد برقرار کنند. جان بانک مرکزی انگلیس را ترغیب کرد تا به منظور حصول اطمینان از ثبات پولی و مالی آینده، به سرعت وارد عمل شوند.

وی گفت: به‌عنوان یک نهاد باید به این فکر کنیم که چطور می‌توانیم خودمان را در جایگاهی قرار دهیم که جامعه همچنان از طیف وسیعی از نظام‌های پرداخت بهره‌مند بوده و با اطمینان از این نظام‌ها استفاده کنند. فناوری با سرعت زیادی درحال پیشرفت است بنابراین بانک‌های مرکزی کاملاً از این حقیقت آگاه هستند که عدم اقدام سریع می‌تواند کنترل مدیریت پول را از دست‌شان خارج کند.

جان تنها کسی نیست که بابت تهدید روزافزون شرکت‌های فناوری و حضور بخش خصوصی ابراز نگرانی کرده است. «هیات ثبات مالی» (FSB) نیز به مقامات کشورها نسبت به تسریع اقدامات‌شان در راستای تدوین مقررات مرتبط هشدار داده است.

«مارک کارنی» رییس کل بانک مرکزی انگلیس نیز در مواجهه با این چالش، صراحتاً اعلام کرده است که برای پایا ن دادن به سلطه دلار باید یک نظام چند قطبی متشکل از ارزهای معتبر دیگر و حتی رمزارز ها تشکیل شود.

البته نکته مثبت و برتری بانک‌های مرکزی این است که وقتی پای اعتماد مشتری در میان باشد، آنها دست بالا را دارند.

براساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه «ایپسوس موری»، بانک‌های مرکزی، قابل اطمینان‌ترین موسسات برای صدور رمزارز هستند و این درحالی است که شرکت‌های فناوری از این حیث در پایین‌ترین رده قرار دارند.

بنابراین به نظر می‌رسد درصورت اتخاذ تصمیمی مبنی بر راه‌اندازی و ایجاد پوند دیجیتال، صدور آن با پشتوانه بانک مرکزی محتمل‌تر از راه‌اندازی توسط یک تارنمای فعال در زمینه فضای مجازی باشد.

 

منبع: bitcoinist

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  42