جدیدترین آمار ویروس کرونا در ایران/ ۳۸۸ نفر مبتلا، ۳۴ نفر فوت

امروز، جمعه، ۹ اسفند (۲۸ فوریه)، وزارت بهداشت آمار رسمی مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، براساس این آمار تا کنون ابتلای ۳۸۸ نفر به این ویروس و درگذشت ۳۴ نفر از مبتلایان تایید شده است. این بالاترین میزان ابتلا و فوت کرونا از زمان انتشار آمار رسمی در ایران است و نشان می‌دهد که میزان ابتلا نسبت به آمار روز گذشته ۳۵ درصد و میزان مرگ ۱۴ درصد افزایش داشته است.

دکتر کیانوش جهانپور ظهر امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این خبر، اظهار کرد: از این بیماران جدید، 64 مورد مربوط به تهران، 25 مورد مربوط به گیلان، 16 مورد مربوط به استان قم، 10 مورد مربوط به اصفهان، 9 مورد مربوط به مازندران، 4 مورد مربوط به آذربایجان شرقی، 3 مورد مربوط به البرز، 3 مورد مربوط به خوزستان، 2 مورد مربوط به گلستان، 2 مورد مربوط به سمنان، 2 مورد مربوط به قزوین، 2 مورد مربوط به کردستان و یک مورد مربوط به اردبیل است.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: در طول 24 ساعت گذشته، 8 مورد از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور، جان خود را از دست دادند و مجموع فوتی ها بر اثر این بیماری از ابتدا تا کنون، به 34 نفر رسید.

پیشتر سازمان بهداشت جهانی گفته بود که موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا در ایران احتمالا بالاتر از آمار موجود است چون این ویروس هنگام ورود به این کشور شناسایی نشده بود. همزمان هشدار داده شد که جهان می تواند به سوی همه گیری برود.

دکتر مایک رایان از مقام های سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری در مقر این سازمان در ژنو سوئیس در مورد ایران گفت:

"این بیماری بدون آنکه دیده و تشخیص داده شود وارد ایران شد، به همین دلیل ابعاد آلودگی ممکن است وسیع تر آن باشد که احتمالا شاهد هستیم."

اما او گفت که این کشور"ظرفیت درمانگاهی خیلی بالایی" دارد و میزان ۱۰ درصدی مرگ برای موارد جاری احتمالا نشان می دهد که موارد خفیف بیماری کووید-۱۹ شناسایی نمی شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  −  23  =