سامانه نظرسنجی مبتنی برQR code بانک رفاه

نوآوری مبنای بانکداری الکترونیک

امروزه نوآوری یک الزام است و بانک‌ها در آینده ناگزیر با فناوری عجین خواهند شد و این موضوع با توسعه پژوهش های امروزی ریل گذاری می شود، بر همین مبنا بانک رفاه نیز گام های موثری در بخش نوآوری برداشته که می تواند مبنای بانکداری الکترونیکی شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از پایگاه خبری عصر ایران، با آغاز تحریم ها اتکا به توان داخلی به ویژه در عرصه نوآوری اهمیت ویژه ای پیدا کرده است، در واقع امروز بدون نوآوری هر کسب ‌وکاری در بلندمدت از صحنه رقابت خارج خواهد شد، مگر اینکه فناوری ها در ارائه خدمات و محصولات در حوزه بانکداری و … به کار گرفته تا به روز رسانی شود و این اتفاق محقق نمی شود، مگر اینکه تیم تحقیقاتی قوی در بنگاه ها مستقر شوند.

در حال حاضر بانک‌ها و شرکت‌های فعال در بخش پرداخت، تقریباً رقابت یکسانی دارند، از این رو آن هایی که نسبت به بانکداری الکترونیک و فناوری های موجود در این بخش گام های موثری برداشته باشند می توانند پیشگام تر از رقبا برای تحول در صنعت بانکداری باشند.

بنابراین به طور کلی می توان گفت که امروز نوآوری، یک انتخاب نیست یک الزام است. بانک‌ها در آینده ناگزیر با فناوری عجین خواهند شد و این موضوع با توسعه پژوهش های امروزی ریل گذاری می شود، بر همین مبنا بانک رفاه نیز گام های موثری در این بخش برداشته است به طوری که در «جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی» که 17 بهمن ماه سال جاری برگزار شد، محصول « سامانه نظرسنجی مبتنی بر QR code» این بانک به عنوان محصول برتر نوآور معرفی و لوح زرین و تقدیر نامه به بانک رفاه اهدا شد.

این سامانه در شعب بانک نصب و مشتریان می توانند با استفاده از اپلیکیشن اسکنر درگوشی تلفن همراه خود، پس از اسکن QR Code و تکمیل چهار صفحه پرسشنامه اختصاصی، هرکدام حاوی پنج سوال با عناوین کارکنان شعبه، خدمات صندوق(ریالی/ارزی)، خدمات اعتباری(ریالی/ارزی) و مدیریت شعبه در نظرسنجی شرکت کنند.

جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی به همت پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف جریان سازی در راستای نهادینه کردن فرهنگ نوآوری، شناسایی، ارزیابی و تعیین برترین نوآوری های شرکت های ایرانی و کمک به شرکت ها در زمینه شناخت نقاط بهبود فرآیند توسعه محصول جدید از سال 95 فعالیت خود را آغاز کرده است و امسال نیز بانک رفاه کارگران برای چهارمین سال پیاپی در این جشنواره موفق شد لوح زرین و تقدیر نامه محصول برتر را دریافت کند.

در آینده، دیگر خبری از مراجعات حضوری، قطعی‌های سیستم و… نیست و می‌توان تمامی خدمات مورد نیاز بانکی را فقط با گوشی تلفن همراه خود انجام داد.
به عبارت دیگر تلفن همراه دیگر فقط یک گوشی برای مکالمه نیست و در آینده می‌تواند در خدمت صنعت بانکداری باشد، بنابراین نوآوری در آینده بانک ها نیز بسیار موثر است و می تواند در رقابت بین بانکی، جایگاه بانک موفق را تعیین کند.

خدمات نوآورانه می تواند در محصولات ویژه مانند بیمه و اعتبارات به کار گرفته شود و حتی در زمینه برنامه ریزی بانک ها نیز موثر خواهد بود، زیرا در آینده تقریباً دستگاه‌هایی با تکنولوژی های نوین به ‌عنوان واسطه‌ای بین اطلاعات و تجزیه‌ و تحلیل محصولات، مشتریان و بازارها قرار خواهند گرفت و در یک اکوسیستم باز، مشتریان می‌توانند تمامی نیازها، خدمات فعلی و آینده‌ای خود را مدیریت کنند، به طوری که می‌توانند حساب خود را از بانکی به سایر بانک‌ها حرکت بدهند که نشان‌دهنده هویت و کارت شناسایی مشتری باشد، از این رو می توان ادعا کرد که نوآوری به‌طور وسیع در توزیع، بررسی و ثبت طیف گسترده‌ای از خدمات مالی و ساخت دستگاه‌های غیرمتمرکز استفاده خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  6