رونمایی از محصولات جدید پرداخت‌نوین در نهمین رویداد نظام‌های پرداخت

روشناس عقیده دارد با توجه به تفکری که هیات مدیره جدید بانک اقتصاد نوین نسبت به پرداخت نوین دارد آینده بهتری در انتظار این شرکت است. او گفته است به زودی پرداخت نوین از سه محصول جدید در نهمین رویداد نظام‌های پرداخت رونمایی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، شرکت پرداخت نوین با سهامداری صددرصدری بانک اقتصاد نوین به عنوان یکی از اولین شرکت‌های صنعت پرداخت از سال ۸۴ شروع به فعالیت کرده است. این شرکت اخیراً با تغییرات مدیریتی، آینده‌ای متفاوت را برای خود ترسیم کرده است. به همین دلیل با محمدرضا روشناس، عضو هیئت مدیره پرداخت نوین درباره گذشته و آینده این شرکت به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

محمدرضا روشناس، از سال ۸۲ فعالیت در صنعت بانکداری الکترونیک را آغاز کرده است. مدیر عملیات مکانیزه تجارت الکترونیک پارسیان ، مدیر فنی تجارت الکترونیک سرمایه، حضور در شبکه‌های بین‌بانکی شرکت خدمات انفورماتیک و مدیر فناوری اطلاعات در شرکت سرمایه پیشگامان پویا وابسته به بانک ملی و … از جمله عناوین کاری سابق او هستند.

نگاهی به پرداخت نوین

روشناس صحبت‌های خود را با نگاهی به تاریخچه فعالیت شرکت پرداخت نوین آغاز کرد. او در ابتدا گفت:

«بانک اقتصاد نوین؛ به عنوان اولین بانک خصوصی کشور پشتوانه شرکت پرداخت نوین است. این شرکت مدل تجاری کسب‌وکار دستگاه‌های کارتخوان را شکل داد و همچنین اولین مدل اخذ کارمزد از بانک‌ها را ارائه کرد.»

او با اشاره به تجربه چندین ساله و دانش و تخصص مدیران و کارکنان پرداخت نوین، بیان کرد: «با توجه به تفکری که هیات مدیره جدید بانک اقتصاد نوین نسبت به پرداخت نوین دارد آینده بهتری در انتظار شرکت است. در واقع باید گفت که حمایت‌ بانک‌ها در نحوه عملکرد PSP ‌ها بسیار تاثیرگذار است؛ زیرا هیچ کدام از شرکت‌های پرداخت الکترونیک تاکنون بدون حمایت بانک‌ها نتوانسته‌اند موفق شوند. همچنین پرداخت نوین تجربه‌های بسیاری را برای ورود به بازار کسب کرده و از دانش کافی نیز برای راه‌اندازی محصولات جدید برخورداراست. بنابراین در حال حاضر تمامی شرایط (تجربه، قدمت و حمایت بانک) را برای گسترش شبکه بانکداری الکترونیکی داریم.»

محصولات جدید شرکت

عضو هیات مدیره شرکت پرداخت نوین، در رابطه با جدیدترین محصولات و راهکارهای این شرکت، افزود: «باشگاه مشتریان، کارت اعتباری و اپلیکیشن پرداخت محصولات جدیدی هستند که به زودی در نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت از آنها رونمایی خواهد شد.»

روشناس درباره کارتخوان صنعتی پرداخت نوین نیز اینگونه توضیح داد: «در حال حاضر شرکت پرداخت نوین دستگاه کارتخوان صنعتی را ارائه کرده است که سه دستگاه‌ پرینتر، کارتخوان بی‌سیم و تبلت شرکت‎های پخش را در یک کارتخوان اندرویدی تجمیع می‌کند. همچنین اپلیکیشن پرداخت شرکت پرداخت نوین روی این دستگاه قرار دارد و شرکت‌های استفاده‌کننده نیز می‌توانند نرم‌افزار فروش خود را روی آن نصب کنند.»

راهکاری برای توسعه اپلیکیشن ‌های پرداختی

روشناس، در رابطه با برنامه‌هایی که پرداخت نوین در راستای توسعه بازار اپلیکیشن ‌های پرداختی خود دارد، اظهار کرد: «پیش از این تمرکز ما بر روی اپلیکیشن هفت‌‌هشتاد بود. با کم‌رنگ شدن رابطه تجاری ما با این مجموعه قصد داریم اپلیکیشن پرداختی خودمان را گسترش دهیم که به زودی از آن رونمایی خواهیم کرد. البته در حال حاضر نوین‌پی به عنوان اپلیکیشن پرداختی مجموعه ما شناخته می‌شود اما تبلیغات زیادی برای گسترش بازار آن انجام نشده است، زیرا قصد داریم ابتدا سرویس‌های این اپلیکیشن را به مشتریان و شرکت‌های زیرمجموعه بانک اقتصاد نوین ارائه کنیم و به مرور با افزودن خدماتی دیگر و تبلیغات بازار مربوط به آن را توسعه خواهیم داد.»

پرداخت از طریق کیف پول و QR کد

او با تاکید بر اینکه پرداخت از طریق QR کد ممکن است روزی فراگیر شود، ادامه داد: «در ایران برای پرداخت کوچک‌ترین مبالغ از کارت استفاده می‌شود که سیستم پردازش تراکنش‌ آن بصورت آنلاین است. این روش در دنیا رواج دارد و کشورهای زیادی از این نوع خدمت استفاده می‌کنند که با اجرایی شدن رمز پویا به نظر می‌رسد، این خدمت در ایران نیز با سرعت بیشتری رواج یابد.»

برنامه آتی فناوری اطلاعات

او در رابطه با برنامه آتی فناوری اطلاعات پرداخت نوین، با تاکید بر اینکه هدف اصلی این شرکت به‌روزرسانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است، اذعان داشت: «قصد داریم فرایند ارائه سرویس‌هایمان را متمرکز‌ و سریع‌تر کنیم. تا دیگر نیازی نباشد مشتری برای دریافت خدمات از چند سامانه استفاده کند، در واقع می‌خواهیم تمامی خدمات را از طریق یک کانال ارائه کنیم. بنابراین پیاده‌سازی این برنامه‌ها از طریق نرم‌افزار موبایلی برای شرکت و مشتری بهتر است.»

درخواست پذیرندگی چقدر طول می‌کشد؟

عضو هیات مدیره شرکت پرداخت نوین، در رابطه با چگونگی ثبت درخواست اخذ پذیرندگی اظهار کرد: «متقاضیان می‌توانند تمامی خدماتی که از سوی پرداخت نوین ارائه می‌شود را با مراجعه به سایت پرداخت نوین دریافت کنند‌. همچنین شعب بانک اقتصاد نوین یکی دیگر از راه‌های دسترسی به خدمات و محصولات این شرکت است. در حال حاضر ارائه دستگاه کارتخوان برای پذیرندگان ۷۲ ساعت طول می‌کشد و این زمان برای اخذ درگاه اینترنتی در صورت کامل بودن مدارک و ای‌نماد ۲۴ ساعت است.»

پرداخت نوین و استارت‌آپ‌های مالی و فین‌تکی

شرکت نوین‌تک به عنوان شرکت زیر مجموعه پرداخت نوین در سال ۹۶ آغاز به کار کرد. روشناس با اشاره به این شرکت در ادامه این گفت‌وگو به تشریح برنامه‌های نوین تک در راستای همکاری با استارت‌آپ‌های مالی و فین‌تکی پرداخت.

عضو هیات مدیره پرداخت نوین، از آمادگی برای ارائه سرویس‌ به استارت‌آپ‌ها خبر داد و افزود: «هدف شرکت نوین‌تک پرورش استارت‌آپ‌هاست. هم‌اکنون حدود ۱۳ تیم استارت‌آپی در حوزه‌های مختلف در این شرکت مستقر هستند و سرویس‌های مختلفی از جمله API به آنها ارائه می‌شود. در واقع اگر این استارت‌آپ‌ها ربطی به حوزه مالی و فین‌تک نداشته باشند سرویس‌های پرداخت در اختیارشان قرار می‌دهیم و اگر فین‌تکی باشند با ارائه سرویس‌های پیشرفته‌تری به ارتقای خدمات آنها کمک خواهیم کرد.»

او در پایا ن از پرداخت نوین به عنوان بازوی دیجیتال بانک اقتصاد نوین یاد کرد و ادامه داد: «جهت گیری وزارت اقتصاد برای تحقق بانکداری دیجیتال ، بانک‌ها را موظف کرده که نحوه عملکرد خود در راستای توسعه زیرساخت‌ها و تحول دیجیتال را به این وزارتخانه گزارش کنند. شرکت پرداخت نوین عضوی از کارگروهی است که بانک‌ها به این منظور ایجاد کردند. در واقع این شرکت دورازه‌‌ای است که استارت‌آپ‌ها و فین‌‌تک‌ها را به بانک متصل می‌کند و به بانک اقتصاد نوین کمک می‌کند تا تحولات مربوط به دیجیتالی شدن را طی کنند.»

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  4