فوربز لیست ۶ شرکت فینتک مرتبط با فناوری بلاک چین را منتشر کرد

نشریه فوربز این هفته لیستی از ۵۰ شرکت برتر دنیا در حوزه فناوری مالی یا «فین‌تک» (FinTech) را منتشر کرد. در میان اسامی ۵۰ شرکتی که در این نشریه منتشر شد، نام ۶ شرکت مرتبط با فناوری بلاک چین به چشم می‌خورد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، فوربز در لیست ۵۰ شرکت برتر حوزه فین‌تک در سال ۲۰۲۰ که در روز ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن) منتشر کرد، شش شرکت را دسته «بلاک چین و بیت کوین » قرار داده است، این شرکت‌ها عبارتند از: آکسونی (Axoni)، چِینالایسیس (Chainalysis)، کوین‌بیس (Coinbase)، اورلجر (Everledger)، میکردائو (MakerDao) و ریپل (Ripple).

این لیست شامل نام‌های بزرگی چون «Plaid» ،«Opendoor» و «Lemonade» نیز بود که به ترتیب در دسته‌های املاک و مستغلات، پرداخت و بیمه دسته‌بندی می‌شوند.

با توجه به گستردگی دسته‌های حوزه فین‌‌تک، فوربز لیست سال ۲۰۲۰ را به ترتیب حروف الفبا ارائه داده است.

در بین ۶ شرکت بلاک چین ی که نامشان در این لیست آمده است، صرافی بزرگ کوین‌بیس با سرمایه ۵۲۵ میلیون دلار ی، بزرگ‌‎ترین شرکت است. شرکت‌ ریپل نیز با سرمایه ۲۹۳ میلیون دلار ی در رتبه دوم قرار دارد. اورلجر با سرمایه ۲۰ میلیون دلار ی در رتبه آخر این لیست است.

فوربز نقطه اشتراک تمام این شرکت‌ها را در سه حوزه سهام‌داری، موقعیت مکانی و خدمات می‌داند. این نشریه در خصوص فهرست خود می‌نویسد:

    از مهم‌ترین اشتراکات بین تمام ۵۰ شرکت برتر حوزه فین‌تک در سال ۲۰۲۰ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    همگی شرکت‌های خصوصی هستند، بیشتر مشتریان آن‌ها در ایالات متحده آمریکا هستند و همگی آن‌ها استفاده از خدمات مالی را برای مشتریان آسان‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر می‌کنند.

از ۵۰ شرکتِ لیست شده توسط فوربز، ۴۸ شرکت در آمریکا و ۲ شرکت در لندن مستقر هستند.

 

 

منبع: cointelegraph

arzdigital

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =