نقش اساسی آیوتا در شهرهای هوشمند

هدف اساسی شهرهای هوشمند ارتقاء سطح زندگی و آسایش زندگی برای همه است.شهرهای هوشمند با فناوری اطلاعات و ارتباطات نوآورانه ساخته می شوند که در آن آیوتا نقش اساسی دارد. حسگرها از طریق اینترنت میتوانند اطلاعات مربوط به شهرها را جمع آوری و پردازش کنند و سیستم‌های هوشمند دیگر میتوانند از ارزیابی خودکار داده‌ها بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، شهرهای هوشمند آینده مبتنی بر آیوتا بسیاری از مراحل و فرآیندها را بطور کامل و مستقل، بصورت هوشمند و خودکار انجام خواهند داد. انرژی در این شهرها هدر نخواهد رفت و ظروف زباله، مدت زمان طولانی بر روی زمین نخواهد ماند. همچنین استفاده از وسایل حمل و نقل و یا پر کردن سوخت ماشین‌ها و پرداخت آن کاملاً خودکار انجام خواهد شد.

شهرهای هوشمند با فناوری اطلاعات و ارتباطات نوآورانه ساخته میشوند که در آن آیوتا نقش اساسی دارد. حسگرها از طریق اینترنت میتوانند اطلاعات مربوط به شهرها را جمع آوری و پردازش کنند و سیستم‌های هوشمند دیگر میتوانند از ارزیابی خودکار داده‌ها بهره‌مند شوند.

شهرهای هوشمند چگونه خواهند بود

یکی از اهداف ساخت شهرهای هوشمند اطمینان از کارایی همه سیستم‌های آن است. استفاده از هوش مصنوعی ، اتوماسیون فرآیندهای پیچیده دیگری را امکان‌پذیر می‌سازد که می‌تواند در مناطق مختلف زندگی بشر اعمال شود. آیوتا بخشی از پروژه تحقیقاتی است که به بررسی آن می‌پردازد که شهر فردا چه شکلی خواهد بود.

به‌عنوان مثال، حضور افراد در یک اتاق قابل تشخیص است و سنسورهای تعبیه شده، دما را برای سازگاری با ساکنین کنترل میکنند و در صورت عدم حضور در اتاق، استفاده از نور، گرما و غیره را کاهش میدهند.

این شهر اساساً بر اساس سنسورها کار میکند، زیرا نور خیابان بسته به زمان روز و اینکه آیا در خیابان به نور نیاز است یا خیر، خودتنظیم است. همچنین ترافیک توسط سنسورهای هوشمند هدایت میشود تا از عملکرد روان و حمل و نقل بدون راننده در داخل شهرها اطمینان حاصل شود، تا لحظه به لحظه با نیازهای مردم سازگار شود.

این سیستم حمل و نقل، که از سیستم فعلی کارآمدتر است، باعث میشود تا زیرساخت‌ها برای اهداف دیگر مورد استفاده قرار گیرد تا زندگی مردم بهبود یابد.

سطل‌های زباله عمومی به حسگرهای هوشمند تجهیز شده و به‌طور بالقوه می‌توانند بازیافت زباله را به‌صورت خودکار انجام دهند. اینها فقط چند نمونه از نحوه کار شهرهای هوشمند بر مبنای DLT و یک شبکه غیرمتمرکز همتا به همتا است.

با استفاده از این فناوری و استفاده از هوش مصنوعی ، مدیریت الکترونیکی به شکلی ساده‌تری انجام می‌شود بطوریکه پرداخت هزینه، انتقال مالیات، اخذ مجوز یا گزارش یک مشکل میتواند سریع، خصوصی و بدون دخالت انسانی انجام میشود. استفاده از این فناوری درحال پیشرفت است.

نقش آیوتا در شهرهای هوشمند

هدف اساسی شهرهای هوشمند ارتقاء سطح زندگی و آسایش زندگی برای همه است. بنابراین، پروژه آیوتا با هدف حل عمده مشکلات پیش روی مردم در سراسر جهان پا به عرصه وجود گذارده است.

به‌عنوان مثال، سیستم‌های منبع تغذیه مانند سقف‌های خورشیدی، ساختمان‌ها، وسایل نقلیه الکتریکی یا باتری‌ها میتوانند به راحتی ردیابی و به توزیع مجدد برق بپردازند به‌طوری که برق برای جایی که بیشتر مورد نیاز است تأمین شده و با استفاده از یک سیستم غیرمتمرکز از اتلاف یا کمبود انرژی جلوگیری شود. این امر میتواند با استفاده از بازار غیرمتمرکز آیوتا، که کاملاً خودمختار تبادل برق و انرژی بین طرف‌های مختلف را کنترل می‌کند، انجام شود.

بازیافت زباله نیز برای اطمینان از برخورداری از یک محیط پاک و سالم، به‌صورت خودکار صورت می‌گیرد. علاوه بر این، سیستم سپرده‌گذاری هوشمند Deposy میتواند مورد استفاده قرار گیرد، که به هر مجموعه‌ای که می‌خواهد سهم مثبتی از یک محیط پاک داشته باشد، پاداش تعلق گیرد.

اینترنت اشیا (IOT) همچنین برای ساخت سازه‌های ساختمانی هوشمند به کار می‌رود. در نتیجه، اطلاعات کاربر در این ساختارها ادغام می‌شود تا قابلیت ردیابی بهتر، راحتی و نگهداری را فراهم کند و بهترین استفاده از فضا را ایجاد کند.

در ادامه استفاده از خودروها و وسایل حمل و نقل می‌تواند خودکار باشد تا به‌طور خودکار هزینه سوخت را پرداخت کند، و ایستگاه‌های سوخت نیز می‌توانند بی‌نیاز از نیروی انسانی عمل نمایند.

بااین حال، هنوز زمان زیادی باقی مانده است تا مشاهده شود که این شهر هوشمند فردا چگونه به سرعت قابل سکونت و قابل‌استفاده خواهد بود. قیمت آیوتا در زمان نگارش این خبر ۰.۲۳۴۷ دلار آمریکا است و در ۲۴ ساعت گذشته یک گرایش کوچک به رشد + ۱.۵۸ درصدی را از خود نشان داده‌است.

 

منبع: crypto-news-flash

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  27