بیت کوین خارج از کنترل قدرت‌ها!

تفرقه بینداز و حکومت کن

گزارش‌ها حاکی از آن است که توافق‌هایی ظاهری بین ایالات متحده و چین و همچنین تجدید برقراری روابط تجارت با مکزیک و کانادا صورت گرفته است. توجه رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ حالا به مسائل تجاری با انگلستان و اتحادیه اروپا معطوف شده است که البته این مورد جدید با مخالفت‌هایی نیز همراه بوده است. اما به هرحال تصمیمات جدید ترامپ، ترس از جنگ‌های تجاری جدید را برانگیخته است. به ویژه، نگرانی‌های مربوط به اتحاد دیرینه ناتو و خطرات تجارت مبنی بر بی ثبات سازی منطقه بسیار زیاد است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، دولت ترامپ اظهار داشته است که با نقض برخی از موانع موجود بر سر راه تجارت با انگلیس پس از برگزیت کار خود را آغاز خواهد کرد. به نظر میرسد اظهارات ترامپ نشان میدهد که این برای هر دو کشور خوب خواهد بود:

“انگلیس و ایالات متحده اکنون پس از برگزیت میتوانند معامله تجاری جدید گسترده‌ای را آغاز کنند. این معامله این پتانسیل را دارد که به مراتب بزرگتر و پرسودتر از هر معامله‌ای باشد که ممکن است با اتحادیه اروپا انجام شود. از بوریس تشکر کنید!”

بااین حال، اتحادیه اروپا قبلاً علیه منافع آمریکا در اروپا اقدام کرده است. قانونگذاران فرانسوی پیشنهاد مالیات بر خدمات دیجیتال را در اوایل سال جاری پیشنهاد دادند اما توسط ترامپ از آن جلوگیری شد. رئیس جمهور ایالات متحده در اقدامی متقابل تهدید به افزایش مالیات بر واردات فرانسه را مطرح کرد و اینگونه بن بست حل شد.

ترامپ با آتش بازی میکند

درحالیکه قطعنامه‌ها بین ایالات متحده، چین و مکزیک بسیار مثبت به‌نظر میرسد، جنگ‌های تجاری طوفان‌های سیاسی و اقتصادی هستند. خطر شکست کامل تجارت ممکن است اندک باشد، بااین حال، پتانسیل برگشت معاملاتی چشمگیر وجود ندارد.

اگرچه مذاکرات تجاری جهانی عموماً بین دولت‌های ملی انجام میشود، اما درهم آمیختگی ترامپ با تجارت منجربه فراخوان آزادی عمل گسترده‌تر در تجارت شده است. تعرفه‌ها و جنگ‌های تجاری می‌توانند به شدت مانع مشارکت‌های اقتصادی بالقوه جهانی شوند.

تغییرات غیرمتمرکز

البته بیت کوین گزینه‌ای را به همراه می‌آورد که به‌نظر میرسد با ترس‌های سرمایه‌گذاری و تجارت مقابله می‌کند.

با عدم تمرکز تراکنش‌ها با یک دفترچه توزیع شده، تجارت و امورمالی بین‌المللی به خارج از کنترل دولت منتقل می‌شود.

اگرچه این تغییر برای سیاست چندان خوشایند نیست، اما به‌عنوان اهرم کمک کننده برای اقتصاد بین‌المللی تلقی میشود.

اتصال خریداران و فروشندگان از طریق سیستم همتا به همتا موانع مصنوعی تحمیل شده توسط مشاجرات دولت را برطرف میکند.

منبع: beincrypto

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  53  =  63