تزریق ۵۵.۳ میلیارد دلار دیگر به اقتصاد امریکا از سوی فدرال رزرو

بانک مرکزی نیویورک علیرغم برخورداری از یک اقتصاد پویا، با تزریق ۵۵.۳ میلیارد دلار دیگر به بازار موافقت کرده است. با وجود آنکه دولت امریکا همچنان در امر هزینه کرد به قانون شکنی خود ادامه میدهد، میتوان دریافت که چرا ما به بیت کوین احتیاج داریم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، به نقل از رویترز، پول تازه توسط فدرال رزرو نیویورک به بازار تزریق شده است تا مجدداً تلاطم موجود بازارهای repo یا همان بازخرید را آرام کند. قرارداد بازخرید یا repo به قراردادی گفته میشود که طی آن، نهاد مالی یا غیره با فروش یکی از دارایی‌های خود بطور مشروط وجهی را دریافت می‌نماید. شرط  فروش در این قرارداد، بازخرید آن دارایی در زمان آتی با قیمتی از قبل تعیین شده (بالاتر) می‌باشد.

گزارش‌ها حاکی از آنست که فدرال رزرو نیویورک تمام ۵۵.۳ میلیارد دلار در مناقصه سه روز از فروشندگان اولیه در یک قرارداد بازخرید را پذیرفته‌است. دلیل این امر این است که با این حرکت، نرخ بودجه فدرال را در محدوده هدف حفظ کرده و این بازار نامطمئن را آرام نگه دارد.

اما بازار repo همچنان به بالابردن سطح نگرانی‌ها به اقتصادی که به نظر می‌رسد به یک مو بند است، ادامه می‌دهد. روزانه بیش از ۳ تریلیون دلار وام با وثیقه کوتاه مدت از بازار پاس میشود.

به‌عنوان بزرگترین بنگاه رهنی در جهان، فدرال رزرو مجبور شد با تضمین ۴۰۰ میلیارد دلار ی در ماه سپتامبر بازار را از ورشکستگی نجات دهد. فدرال رزرو پیش از این و در اویل ماه جاری نیز ۵۷.۷ میلیارد دلار دیگر به این بازار تزریق کرد، اما به‌نظر میرسد این حجم از کمک‌ها کافی نبوده است. اکنون ۵۵.۳ میلیارد دلار دیگر در حال افزودن است. بیت کوین نیازی به این نوع آزادسازی ندارد.

همانطورکه مفسران اشاره کردند، این استراتژی برای آرامش بازار نمیتواند برای همیشه ادامه یابد. این فقط نمونه دیگری از چگونگی عدم پایبندی ارزهای فیات به قانون را نشان میدهد.

به همین دلیل است که ارزهای مقاوم در برابر کاهش ارزشی مانند بیت‌کوین به‌عنوان یک گزینه جایگزین بالقوه برای این مارپیچ بدهی، جذاب‌تر می‌شوند. بیت‌کوین محدودیت‌های ریاضی دارد و ذاتاً ضد تورمی است، درحالیکه به‌نظر می‌رسد بانک فدرال قصد دارد به قانون گریزی و چاپ پول خود ادامه دهد.

در زمان تحریر خبر، بیت کوین ۱.۳۷٪ بازده روزانه داشته است و در محدوده ۸،۴۷۵ دلار معامله میشود و در طول هفته نسبتاً ثابت مانده است. با نزدیک و نزدیکتر شدن به رویداد هاوینگ انتظار در ماه مه، حامیان رشد قیمت تلاش می‌کنند تا ارزش بیتکوین را به ارقامی بالاتر رهنمون نمایند.

 

منبع: beincrypto

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  −  62  =